Sjödda: Du förstår väl att jag syftar till att knappt ingen bryr sig om SSK? Det är främst fotboll och i viss mån även basket som gäller där. Hade jag haft lika stora problem med det mångkulturella som du har med 1+1 och läsförståelse så hade jag propagerat för det på riktigt.
Sjödda: Ok, du ska få den kommentar du så hett suktar efter. Inskränkt rasism? Men grattis. Lite löjets skimmer över en sån anklagelse när det kommer från en som representerar supportrar vars främsta häcklarvapen mot oss Timråiter är att kalla oss tattare. Vidare är ju allt anspelande på diverse missbruk och lägre socialklasser gulligt.
Ambroo: Apropå Einstien, relativiteten, och därtill vikande publiksiffror, så kanske vi alla ska bry oss lite mer om "kebabholkar"?? Angående hockeyintresset i "distriktet", så KAN det finnas en poäng med att få med "Abbe"!! Sen kan vissa äcklas RIKTIGT ORDENTLIGT framöver..
Salle: Man behöver väl inte vara nån Einstein för att förstå att man sparade dem.
Johnny Bravo: Det är nog bra ändå för hockeyintresset i distriktet att de blir kvar. Visst hade det varit roligt i en par månader, men fan vad tomt det hade varit utan nåt att riktigt äcklas av framåt seriestart.
Edit: Vem kommer att sakna Assyriska? Abbe i kebabholken kanske, men sen då?
Nog för att det har varit mycket überneggningen här inne på slutet, vilket jag till viss del kan förstå, men var det nån som inte trodde att ni skulle vara i en sån här hyfsat bra sits efter denna omgång? Jag förstår inte att vissa helt plötsligt känner lättnad och får hoppet åter. Det borde ni haft redan innan. Assyriskas menlösa insats mot Örebro sparkade upp dörren åt er på vid gavel. Nu har ni allt i egna händer och väldigt mycket talar för att ni klarar det. SSK såg återigen slutkörda ut.
Ge spelarna 100.000 var vid säkrad elitserieplats och låt dom veta det innan Örebromatchen. Skit i om det till stor del är deras fel att läget är som det är.
Är det någonting som brukar få spelare att ta i så är det doften av pengar.
Snipan: Jamen, detta är en kunskap som vandrat mellan hockeymorsor i Ångermanland i tvåhundra år: Ge pojkarna en tjuga för varje mål! En Tia för varje assist!! Klart!! Vi är kvar i ES!!
KORITFW: Ingenting är naturligtvis klart för MOdo ännu, faktum är att läget ff är bajsbrunt. Men jag förstår glädjen över att åtminstone ha detta i egna händer. För så är det ju faktiskt, "allt" som behövs är två raka segrar nu.
Sawchuk: Ödmjukhet har inte varit MoDos signum denna säsong - man har alltid ballat ur när man varit på fast mark. Jag är nästan mer orolig för matchen mot Örebro än SSK - det verkar som om spelarna inte förstår allvaret förrän de står mitt uppe i skiten. I en avgörande match mot SSK förstår de iallafall vad som är på spel.
Gäller det att inte bjuda på ett skit mot Örebro. Vi får inte tro det blir någon lek!
Örebro vinner skotten med 18-5 i första perioden och 12-2 i sista mot Växjö idag så det gäller till att sälja sig så jävla dyrt det bara går. Örebro måste känna att det inte är värt att betala priset det kostar att vinna över Modo!
Vi ska inte bli övermodiga nu, ödmjukhet inför uppgiften är ett måste!
Snipan: Just nu är vi ovanför sträcket! Men som Harald Lúckner brukar säga; Vi är inte bekväma i såna här situationer, så då brukar det bli ett par förluster helt plötsligt. Fast vi vann ju guld ändå ...
Synd att Modo inte tar tillfället i akt och spelar gediget hela matchen, lågt tempo och massa onödiga utvisningar är inget vi vill ha med oss till nästa match.