MODO Hockey - Södertälje 2010-10-09
Nu har vi kanske inte spetsen att utmana om att vara bäst i ligan men vi har uppenbarligen kunnandet för att kunna genomföra en liga utan att bli utspelade.
Hahaha jag tänkte precis på samma sak ;)
Agree... Tjejen bör bytas ut
Redigerad kommentar
Rosén får tydligen "äran" att bära silverhjälmen idag.
| MODO Hockey | |||||||||||
| | |||||||||||
| 30. DAHLBERG, Nicklas | |||||||||||
| Goalkeepers | 32. TARKKI, Tuomas | ||||||||||
| | |||||||||||
| 1st Line | 2. WESTIN, Jens | 12. JOSEFSSON, Daniel | |||||||||
| 13. DIMITRAKOS, Niko | 39. SVARTVADET, Per | 25. HEDMAN, Anton | |||||||||
| | |||||||||||
| 2nd Line | 3. TIMANDER, Mattias | 47. BONSAKSEN, Alexander | |||||||||
| 44. DANIELSSON, Nicklas | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 10. SKRÖDER, Per-åge | |||||||||
| | |||||||||||
| 3rd Line | 8. COOK, Charlie | 55. TOLLEFSEN, Ole kristian | |||||||||
| 26. FORSBERG, Kristian | 93. RITCHIE, Byron | 17. MADSEN, Morten | |||||||||
| | |||||||||||
| 4th Line | 49. TRYGG, Mathias | 5. JONSSON, Hans | |||||||||
| 6. HÄGGSTRÖM, Magnus | 87. ROSÉN, Robert | 28. BLOMQVIST, Jacob | |||||||||
Nu ska jag äta kebab som uppladdning.
Redigerad kommentar
Annars håller jag med om att forum är ett väldigt bra sätt att lyfta frågor och uppmärksamma problem. Det avgörande är vilka som skriver och vilka som läser. Finns det kvalitet på skrivarsidan och inflytande på läsarsidan kan det hända saker.
spud: Med här menar jag HS, sluta vara så inskränkt.
Och du undrar vad jag har ut av att sitta och klaga på Kuben här inne. Svaret på det är nog samma svar som på frågan "Varför sitter du här och gnäller på de som gnäller på Kuben".
Vill du få ut något av ditt gnäll så lär det inte hjälpa att du skriver på ett forum.
spud: Jag skrev ju det, du lyckades få det till en sådan tolkning eftersom du utgår från att Kuben bara gör dåliga matcher om han blir påverkad av publiken eller spelarna.
Hur som helst, vi ska vinna den här matchen oavsett vilket pucko som dömer.
"Publik och media har en fruktansvärd möjlighet att påverka och just nu är Kuben i gungning."
"Därför ska vi påverka Kuben på alla sätt vi kan ikväll. Det ger dessutom en extra fördel, det piskar upp stämningen i FC."
spud: Hur fick du till den tolkningen? Ja just ja, du har ju fått för dig att Kuben bara gör dåliga matcher om han blir påverkad av publiken eller spelarna.
Jävla idioti. Domarchefen skulle naturligtvis låta kuben vila idag, och få lugn och ro och kunna fokusera på sin uppgift.
spud: Det är klart vi kan påverka. Publik och media har en fruktansvärd möjlighet att påverka och just nu är Kuben i gungning. Han får mängder med kritik för sin behandling av Ward och om han fortsätter hamna i blickfånget för media kommer han till slut vara så pressad att det inte går att fortsätta längre.
Därför ska vi påverka Kuben på alla sätt vi kan ikväll. Det ger dessutom en extra fördel, det piskar upp stämningen i FC.
Domardebatten som förs här och i media skjuter hål på mitt hockeyintresse. Det ger inget förutom bara negativa känslor kring allt det roliga som jag tycker hockeyn ska stå för. Och med detta menar jag inte att man ska skjuta problemen under mattan, men det finns 0% konkreta lösningar i nuvarande debatt.
Och vad vinner man på att ifrågasätta och tjata ut honom?
spud: Acceptera hit och acceptera dit. Kuben har visat i flertalet matcher i år, inte bara Modomatcher, att han är en jävla Anders Frisk-wannabe. Han vill vara den som står i centrum och det är ingen bra egenskap som domare.
Att Kuben kommer döma en massa matcher till under den här säsongen är säkert sant, men oavsett det kommer jag fortsätta ifrågasätta honom som domare.
Och en sak till, han är definitivt sämre än de flesta andra ES-domarna, numer.
Kuben dömer kuben sätter nivån kuben bestämmer. Så kommer det vara ikväll, och så kommer det vara många gånger till i vinter. Det är bara att acceptera. Vore kul om vi supportrar och våra spelare accepterade detta då vi inte har något jävla alternativ.
Andersson, Thomas
Nord, Mikael
Linesmen:
Winge, Daniel
Larsson, Robert
Alltså, anmäler kuben sig som frivillig på Modos matcher eller vad är det frågan om?