Kvartsfinal 2009
"Gör du nåt så säger jag till pappa Owe".
Det sägs också att i hans fall har cirkusen lämnat stan men clownen har blivt kvar eller att han nästan alltid har otur när han tänker.
Det finns alltså en hel del HV-fans som inte har alltför höga tankar om sin egen nr 10.
För egen del tycker jag det värsta är att ufot säger "Lotvonen får skylla sig själv". Det om något talar sitt eget språk om hur still det står i det huvudet. En normalt funtad människa hade skämts som en hund, oavsett om det var avsiktligt eller inte.
Timrå rockar alltid hårdast!
PS.Går det att få biljetter till 4 eller 5 via supporterklubben. Jag och mina två grabbar planerar att bege oss till Kinnarp någon av matcherna.DS
onsdag 11/3-torsdag 12/3
kanon bra pris på resan.
700:- och ingår övernattning resa samt inträde till båda matcherna.
Anmäl Dig Nu!!!
Å ena sidan kanske man måste göra så för att kunna hålla balansen när man ska tackla.....men å andra sidan måste han ha sett att han inte skulle hinna sätta dit tacklingen schysst, vilket borde ha fått honom att vika undan och "släpa" benet efter istället.....kommentar från någon gammal hockeyspelare kanske?
Amen.
Mina iaktagelser från igår:
* Grym nationalsång av Bertlin, kanske den bästa som sjungits i EON.
* Grym stämning i arenan, kan inte minnas när det var sådant tryck senast.
* Jag och dom runt mig kunde inte läsa vad det stod på TIFO-flaggan för den var för mörk och jag hade inte så lång tid på mig eftersom jag stod under en annan stor flagga största delen av tiden. Finns det bilder på denna?
* Grym insats av Timrå, vilken fantastisk hockeyunderhållning som vi bjöds på. 5+ till underhållningen och spänningen. Jag var helt slut efter matchen.
* Otroligt klen publiksiffra igen i ett slutspel. Vad är det för fel på folk som inte åker till arenan? Det vi fick uppleva igår är man inte ens i närheten av framför en dumburk.
* Thörnberg är en idiot.
* Sören Persson och HV71 och videogranskningar. Lägg av för fan det är löjeväckande.
* Kenta såg ovanligt ansträngd ut igår
* Somnade skönt med ett leende på läpparna. Fortsätt så här nu...
" f) Hursomhelst, om en anfallande spelare står i målområdet, skall spelet stoppas och nedsläpp ske i den neutrala zonen."
"c) Om anfallande spelare knuffas eller styrs av försvarande spelare så kontakt uppstår
med målvakten skall det inte betraktas som kontakt inledd av anfallande spelare enligt denna regel, anfallande spelaren skall göra en uppenbar ansträngning för att undvika sådan kontakt med målvakten."
"Alla situationer under regel 595 skall strikt baseras på domarens bedömning."
Så det är helt upp till dumaren att bedöma situationen...
Han är en kämpe och den sortens ROLLSPELARE behövs i alla lag!
Backlund och Axelsson (som också bör erbjudas nytt kontrakt) var verkligen grymma igår!
Hur kan man låte Robin jonsson spela PP i 3 min när vi har ett 5min PP.?:?
Hockeykunskaperna tycks det vare både si och så med:
"nibor_hansson Tor Mar 05, 2009 9:53 pm
haha.. timrå får spela 1 och ½ period ( 33 min ) i powerplay.. dommar j*vel"
Sedan kan vi återigen konstatera att Kenta Johansson är sig lik:
"Kakelmannen Tor Mar 05, 2009 10:05 pm
När Kenta toppar så spelar han Melin och Piros som var kassa. Önerud som vi vet ge allt och kan smälla på fick nöta bänken ! Bra coachat NOT ..."
Det var aldrig en överraskning under Sir Kentas coaching i Timrå (utan att jag därför förnekar hans förmåga som tog laget till nya höjder).
En massa dravell om hur olycklig bentacklingen av Thörnberg var. Sundh fick visst in en riktig bröstvärmare men var tydligen på väg att skada?
"Kakelmannen Tor Mar 05, 2009 10:37 pm
de ska väl smälla i slutspelet . timrå killen bör skämmas höll på å skada PELLE G ."
Signaturen Kakelmannen följer därefter upp med ett inlägg där han anmärker på att Calle Johansson favoriserar Timrå framför HV 71. Jag vågar påstå att jag följt matcher på Canal + då densamme inte sagt ett gott ord om de rödvita under 60 minuters spel.
Vi får väl konstatera att Timrå genom vinsten, som någon i HV 71:s forum påpekade, vann sitt eget serve game och att mycket återstår innan vi har en vinnare och sista matchen i den här kvartsfinalserien är färdigsspelad.
willysson: Absolut! Backe var grym! Men bland backarna så var det Jonsson och Lehtonen samt Sebbe Erixon som utmärkte sig.
Axelsson och Sundh var som bålgetingar ikväll, precis såsom de skall spela, kväll efter kväll.
2:a upprullningen ser man förresten att Lotvonen börjar göra sin rörelse så pass tidigt att Thörnberg skall hinna reagera så hans kommentar kring "det är Lotvonens fel!" i pressen är mycket pinsam men samtidigt väntad från just honom.
Spännande match annars på alla sätt och vis :)
Zipp Zero Nada.
F.ö måste Thörnberg vara den största idioten på ett par skridskor.
NOLL respekt för spelare. Det var ju inte dirket den första medvetna Knätacklingen från hans sida.
Calle Johansson tycker jag har rätt inställning när han säger att han kunde o borde ha väjt undan istället för att åka i full fart o bredbent in i situationen.
Thörnberg ska avstängas i flera matcher. Nu får jag väl alla modoiter o Hv päron på mig men det är vad jag tycker eftersom Lotvonen kan missa ett antal matcher pga vårdslöshet.
1 Backlund.
2 Erixon.
3 Sundh.
4 Bagarn.
5 Lehtonen.
RJ tycker jag inte var bland dom bästa, kladdar o duttar med pucken sista 10 för att jag ska vara nöjd..
Intressant att se att Sebbe hade topp 3, kanske tom mest speltid av alla idag i Timrå.
Enda minuset är väl Skogs backspel när han precis fick komma in efter Lotvonens skada, då han gav ett 2 emot 1 läge
Sebbe räddar oss från ett mål i röven och med lite hjälp "stänker" in 1-1
backlund var grym idag
Där har vi vår trashtalker o pain in the ass spelare!
HATA HV!