Timrå IK - Växjö Lakers 2012-10-18
Fast i en annan sport. Gissa vilken....
Skit på er. Skål.:)
När sifforna rinner iväg sådär så börjar man ju typ gråt-skratta endå.
Nä du, den som hade 7:e matchen som sin första match lever nog inte idag, dom skärsåren blev nog allt för djupa, måste ha tvärdött!
och kommer du ihåg det där förbannade skottet på hemmqplqn som tog på egen skridskon rakt jävla upp i luften och ner bakom ryggen på backe? FYFAN! det var jobiga mil hem det!
Och sedan strippklubben hehe
Fyfan, och på sättet allt avgörs, 7:e avgörnade, Hahl var äntligen tillbaka efter sin skada som gjort att han missat de första 6 matcherna, han spelade verkligen bra ocksåoch man tänkte "fan om han varit med från match ett" sen blir det övertid en kontring och backlund blir totalt ur spel när dom passar och direktskjuter! FYFAN!
ALLT var tomt efter det.
Fast den här sadomasochistiska delen av det hela ska man inte heller underskatta.
Nästan så man kanske skulle pallra sig iväg på en S-vallsmatch med spikmattan under armen
Redigerad kommentar
Nä jag tycker vi går på en winning-tour mot alla sex lag!
Helt ärligt så kan vi slå alla de lagen.
Fast FBK borta lär kräva lite extra av dem.
Bello-balle lär ju stå nästa
Edit: Och till skillnad från zaccodog hoppas jag att inte spelarna läser det här
Redigerad kommentar
Nybbe: om man har hemma is bör man inte låta motståndaren spela efter sin plan hur jävla bra den än är.
o om man har en taktik som bygger på att spela på motståndarens misstag så är man ganska anpassningsbar eller?
Däremot funkar det ju iofs bra om man sitter i bilen...
Dessutom är det nya skador och sjukdomar och truppen i morgon är något oviss, om man får uttrycka sig milt.
Travlig helg.
Bragd-Birger:
"Jag skulle vilja se något lika analt i Timrås anfallsspel."
Jag tycker vi sett nog med det bakåtsträvande spelet so far.....
mikenomad: Jo, prognosen är att vi släpper in nästan 50 kassar mindre denna säsong.
Spelade Mål Poäng
2012/13 Prognos 55 98 - 125 55
2011/12 Utfall 55 115- 183 52
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bragd-Birger: Ett bra ex. är ju TIK:s 3-1 mål mot LHC.
Erövrad puck i mittzon. Robinson driver in pucken o går på slagskott.
Jonte o Rodda går på mål.
Retur från målvakten rakt ut o öppen kasse för Rodda.
Så simpelt. Så vackert.
söder över: Håller med om kladdet och kortpassningarna i anfallszon. Det funkar bra om man har en tanke med det, platsväxlingar och folk som söker lediga ytor inåt i plan. Timrå har inte det. Man lägger all kraft på att bara hålla pucken i anfallszon, med pass upp till back efter sargen, backen lägger ner i rundeln, timråspelare tar pucken bakom mål, lägger tebaks i rundeln, timråspelare kommer och byter av, lägger pucken tebaks i rundeln...osv.
Man lägger offensiv energi på helt fel saker. Skulle vara intressant att kolla genom alla mål (går ju hyfsat fort) och se hur dom kommit till. Antalet man fixat genom 30 sekunders uppmjukande sarggnugg gissar jag är tämligen få.
Den gamle gladfotbollstränaren Drillo hade ju sin omställningsregel. Hans analys visade att dom flesta mål gjordes efter typ 3 passningar inom laget efter erövrad boll. Höll man i bollen längre än typ en halvminut var det bättre att ge bort bollen till motståndaren och sikta på att erövra den och kontra igen.
Jag skulle vilja se något lika analt i Timrås anfallsspel. Förbud mot alibi-lall längs sargen. Snabbaste vägen till avslut, annars kan man lika gärna slå pucken bakom mål och ställa upp igen. Trianglar behöver man inte bara använda i försvarsspelet. Man kan göra det också i anfall. In med backen i banan när pucken kommer till forward längst upp i anfallszon så att han är beredd att ta passen och skjuta. Redan när pucken går upp där ska forwarden som myser bakom mål in FRAMFÖR (= det område varifrån man vanligen gör mål) och skymma, styra och vara beredd på retur.
Bragd-Birger: Fan, det är som en rejäl berg och dalbane tur detta. Utspelning av LHC och man andades morgonluft, Trodde att man skulle slå Lakers av bara farten, men inte.
Håller med dig om din Frölunda-feeling. Kör järnet som mot LHC så kan det gå. Vi har haft hyfsad bortastats tidigare mot dem.
Sedan är det väl raka ner i kolkällaren igen när Öuögle Boll Klubb kommer upp till veckan..
Hopp och förtvivlan, hopp och förtvivlan, hopp och förtvivlan,,,.....
Kort sagt, en helt vanlig säsong som TIK-supporter.