« Föregående · 3038287 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kan detta vara bland det snyggaste som rullar på våra vägar ??
+ 10
Sv: Silly Season
JoJo2613: hinken sa väl också att man ska presentera nån spelare dom närmaste dagarna om jag hörde rätt
Sv: Silly Season
modomille: "Storlista" / "lista" med namn. Han sa aldrig hur många namn som är med. Kan vara 5 kan vara 10. Bara Hinken o Co vet det.. Det vi vet är att han hade en lista på 7-8 namn tidigare vid ett annat tillfälle.
Sv: Silly Season
JoJo2613: Att man fortfarande tittar på en stor lista med namn visar ju att vi inte kommer att hinna klart inom de här två tre veckorna. Men det visste ju vissa av oss redan, även om många här försökte knäppa oss på näsan och påstå att allt redan var klart.
Sv: Silly Season
modomille: Från årsmötet, så lät det som dom har en rätt stor lista med namn dom kollar på. Och just denna vecka är alla på plats i Övik. Så dem skulle lägga extra tid/fokus på fortsatt scouting m.m tillsammans.
Sv: Silly Season
JoJo2613: Jo jo men då gäller det att man har scoutat dessa innan och inte börjar göra det när man ligger i förhandling.
Sv: Silly Season
modomille: Många amerikaner m.m. försöker såklart vänta in 1 juli och free agent-perioden i nuläget.
Sv: Silly Season
JoJo2613: Intressant att allt ska vara klart inom två till tre veckor när man bara har gjort klart med en av dom. Hinken får ligga i ordentligt om han ska hinna i mål i tid. Det är bara att hoppas att scoutingen har gjorts ordentligt.
Sv: Silly Season
Modo-Målet: Jo, dom är ju hel tyst även här inne. Tror dom är lite blyg nu efter all deras snack och sen gjorde dem inget såklart. Då blir det ju lite pinsamt.
Mycket snack, liten verkstad eller vad man brukar kalla det ;)
Mycket snack, liten verkstad eller vad man brukar kalla det ;)
Sv: Silly Season
JoJo2613: jag är besviken på BB, Ztork och Frontis. De tre musketörerna som skulle rädda föreningen lyste med sin frånvaro på årsmötet. Det blev en bortkastad kväll..
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Jag såg Widebro på årmötet nämnde att vi har amorterat 58 Miljoner av lånen på Arenan på 10 år det är ju imponerande med tanke på att vi har spelat i HA dom flesta av dom säsongerna.
+ 2
Sv: Silly Season
JoJo2613: Har dom gjort nån kupp på Årsmötet då ?
Tänkte dom som vill ha bort Hinken här inne
Tänkte dom som vill ha bort Hinken här inne
Sv: Silly Season
1 spelare kommer presenteras vilken dag som helst. Sen är det 1 forward och 1 center som ska in efter det.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Kan förstå långsiktigheten hos MoDo då det maler ner SHL-lag och HA-konkurrenter på sikt. Jag har ingen tokstress att nå SHL men många har det.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Information som är Positiv:
Tidigare var det fram till den 27 juni som SHL-klubbarna hade på sig att värva spelare från hockeyallsvenskan. Men det datumet har skjutits bak i det nya
Emil Georgsson har mer eller mindre lagbygget redan klart inför nästa säsong. Det enda orosmolnet nu är om någon SHL-klubb vill värva någon spelare från SSK innan den deadlinen går ut.
Det datumet var den 27:e juni enligt det tidigare avtalet mellan SHL och hockeyallsvenskan som gällde fram till den gångna säsongen 25/26
Emil Georgsson kan andas ut om två dagar.
Men i det nya avtalet är det den 24 juni som gäller.
Alltså på onsdag vid midnatt kan sportchefen andas ut.
I fjol värvade Skellefteå backklippan Viktor Grahn i juni, vilket SHL-klubben hade rätt till. Men det var i början av månaden.
Men det är två dagar kvar till den 24 juni säger Georgsson
Tarun Fizer presenterades och därmed är lagbygget klart. Rekordtidigt.
På midsommarafton presenterades den kanadensiske forwarden Tarun Fizer.
Därmed är lagbygget spikat, eller åtminstone så klart som det här slags levande dokumentet kan vara tills vidare.
SSK har nu 14 forwards och sju backar på kontrakt inför nästa säsong.
En vecka återstår innan Georgsson kan andas ut helt.
Den 24 juni är sista datum för SHL-klubbarnas möjlighet att sno spelare från SSK. För ett år sedan blev man av med Viktor Grahn till Skellefteå i det här skedet.
Ja, men det var i början på juni (den 5:e). Men det är klart att det finns en liten oro. Och det är säkert andra klubbar också som känner så. Man kan inte göra så mycket åt det, det är det som är grejen.
Har du fått några indikationer på att det här kan ske igen nu?
Nej, inte vad jag har hört. Men samtidigt hade vi inte någon koll på Grahn heller i fjol. Så det där kan gå rätt fort.
På tal om Fizer är det en spelare som Emil Georgsson haft på radarn i flera år, säger han. För ett par månader sedan började det bli skarpt läge.
Ja, han har ju varit på bordet sedan i april.
Kanadensaren har ett C som i center uppsatt på sig på Eliteprospects men han är inte tänkt som det i SSK.
För mig är han en forward och de tre åren jag har följt honom så har han spelat forward varje år. Sedan kanske han var center när han var ung, men det är som forward han ska spela.
Hur skulle du beskriva honom?
En skridskostark forward. Bra i omställningarna, bra skott, en målskytt mer än en framspelare. En spännande spelare.
Fizer blev alltså den sista pusselbiten åtminstone för nu i lagbygget.
Information som är Positiv:
Tidigare var det fram till den 27 juni som SHL-klubbarna hade på sig att värva spelare från hockeyallsvenskan. Men det datumet har skjutits bak i det nya
Emil Georgsson har mer eller mindre lagbygget redan klart inför nästa säsong. Det enda orosmolnet nu är om någon SHL-klubb vill värva någon spelare från SSK innan den deadlinen går ut.
Det datumet var den 27:e juni enligt det tidigare avtalet mellan SHL och hockeyallsvenskan som gällde fram till den gångna säsongen 25/26
Emil Georgsson kan andas ut om två dagar.
Men i det nya avtalet är det den 24 juni som gäller.
Alltså på onsdag vid midnatt kan sportchefen andas ut.
I fjol värvade Skellefteå backklippan Viktor Grahn i juni, vilket SHL-klubben hade rätt till. Men det var i början av månaden.
Men det är två dagar kvar till den 24 juni säger Georgsson
Tarun Fizer presenterades och därmed är lagbygget klart. Rekordtidigt.
På midsommarafton presenterades den kanadensiske forwarden Tarun Fizer.
Därmed är lagbygget spikat, eller åtminstone så klart som det här slags levande dokumentet kan vara tills vidare.
SSK har nu 14 forwards och sju backar på kontrakt inför nästa säsong.
En vecka återstår innan Georgsson kan andas ut helt.
Den 24 juni är sista datum för SHL-klubbarnas möjlighet att sno spelare från SSK. För ett år sedan blev man av med Viktor Grahn till Skellefteå i det här skedet.
Ja, men det var i början på juni (den 5:e). Men det är klart att det finns en liten oro. Och det är säkert andra klubbar också som känner så. Man kan inte göra så mycket åt det, det är det som är grejen.
Har du fått några indikationer på att det här kan ske igen nu?
Nej, inte vad jag har hört. Men samtidigt hade vi inte någon koll på Grahn heller i fjol. Så det där kan gå rätt fort.
På tal om Fizer är det en spelare som Emil Georgsson haft på radarn i flera år, säger han. För ett par månader sedan började det bli skarpt läge.
Ja, han har ju varit på bordet sedan i april.
Kanadensaren har ett C som i center uppsatt på sig på Eliteprospects men han är inte tänkt som det i SSK.
För mig är han en forward och de tre åren jag har följt honom så har han spelat forward varje år. Sedan kanske han var center när han var ung, men det är som forward han ska spela.
Hur skulle du beskriva honom?
En skridskostark forward. Bra i omställningarna, bra skott, en målskytt mer än en framspelare. En spännande spelare.
Fizer blev alltså den sista pusselbiten åtminstone för nu i lagbygget.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: FAN ingen comeback för Näslund denna gång... som han gjorde förra gången han var med i styrelsen..
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Positiv Nyhet:
LHC Får dra i handbromsen..
Att Linköping HC skulle göra ett ekonomiskt minusresultat var väntat. Men omfattningen överraskade många.
Föreningen redovisar ett underskott på 8,8 miljoner kronor efter finansiella poster för verksamhetsåret 2025/26. Efter koncernbidrag och skatteeffekter landar förlusten på 4,0 miljoner kronor.
Enligt klubbdirektören Carl-Johan Stålhammar är det framför allt ökade personalkostnader som ligger bakom det svaga resultatet.
Under säsongen bytte LHC både sportchef och tränare samtidigt som skador tvingade klubben till kortsiktiga värvningar.
Samtidigt försvarar han de beslut som fattades under våren.
Positiv Nyhet:
LHC Får dra i handbromsen..
Att Linköping HC skulle göra ett ekonomiskt minusresultat var väntat. Men omfattningen överraskade många.
Föreningen redovisar ett underskott på 8,8 miljoner kronor efter finansiella poster för verksamhetsåret 2025/26. Efter koncernbidrag och skatteeffekter landar förlusten på 4,0 miljoner kronor.
Enligt klubbdirektören Carl-Johan Stålhammar är det framför allt ökade personalkostnader som ligger bakom det svaga resultatet.
Under säsongen bytte LHC både sportchef och tränare samtidigt som skador tvingade klubben till kortsiktiga värvningar.
Samtidigt försvarar han de beslut som fattades under våren.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Drömvärvning verkligen! Jag hade gärna sett han han i Modotröja
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Blake: MoDo ska väl kunna gå till final och kötta in pucken i alla fall nästa säsong. Det är bara jag som kan hockey!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
*ptssssch!* Sitt ner i båten grappar, Hinken kollar bergis Tjecker och Slovaker just nu. Chilla! Nu är sommaren här och Hinken har många bollar ute på marknaden.
Öhh Costanza, passa chipsen!
Öhh Costanza, passa chipsen!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Hinken får värva klart först och ha pengapåse kvar till fönstret i januari.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
På väg hem från Gävle nu....
Inte en enda brynäshalduk elker väska eller keps såg jag till.
Det luktade osäkerhet där, Lite oroligt...
Det var bara glädje inne på Noppas bar...
Legendernas Legend! Kung Karl ...
Och Tårtan regerar!
På väg hem från Gävle nu....
Inte en enda brynäshalduk elker väska eller keps såg jag till.
Det luktade osäkerhet där, Lite oroligt...
Det var bara glädje inne på Noppas bar...
Legendernas Legend! Kung Karl ...
Och Tårtan regerar!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Köp med dig ett paket Mums Mums till Hinken.
Och sedan berätta du din önskan för honom
Att dom 3 i paketet symbolisera dom 3 spelarna som skall in..
Och kvaliten på dem skall vara Mums Mums .
Köp med dig ett paket Mums Mums till Hinken.
Och sedan berätta du din önskan för honom
Att dom 3 i paketet symbolisera dom 3 spelarna som skall in..
Och kvaliten på dem skall vara Mums Mums .
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Går du dit i kväll på mötet och ställer dig bredbent och armarna i kors och vänd mot publiken och kolla så ingen stör ordningen och börjar flickgnälla på att dom inte få veta något från Hinken ...?
Ut med bröstkorgen och spänn blicken i alla ....
Går du dit i kväll på mötet och ställer dig bredbent och armarna i kors och vänd mot publiken och kolla så ingen stör ordningen och börjar flickgnälla på att dom inte få veta något från Hinken ...?
Ut med bröstkorgen och spänn blicken i alla ....
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Jag var hemma i Hockeyhuvudstaden nu och det behövs en VooDoo-ritual nu för att lyfta klubben.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Ett mer arbetande lag kommande säsong kommer vi längre med, sen behöver vi kreativ produktion framåt och är glad att backarna återigen ska vara delaktiga.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Han siktar på spel hemma i Nordamerika till nästa säsong, vill jag minnas.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Nu är jag här igen. Vad diskuterar ni? Har vi köpt en toppkedja?
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hompa90: Jag skrev detta redan för några dagars sedan, just att jag tror det är klart men vetskapen om att lhc som är desperata kommer vara och rycka i rätt mycket här sista veckan på transferfönstret SHL - HA
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Det blir på sikt sannolikt en liknande lösning som när Näslund och Freddan överlappade, dvs att man hittar på en ny tjänst som ska ha ett övergripande ansvar för all sportslig verksamhet, men som i praktiken kommer ta över värvningsarbetet från Hinken. Istället lär man sätta Hinken på mer administrativa uppgifter som att fixa lägenheter, hämta på flygplatsen etc. Samt hjälpa till att scouta spelare och vara som en brygga mellan tränarstab och värvningsansvarig.
De här "Karlin och Hinken hade kunnat vara bra med rätt stöd"-argumenten är fullkomligt bakvända. Det borde väl vara precis tvärtom? Dvs att Sundell kan vara bra med en huvudtränare som tar ett övergripande ansvar, så att han kan fokusera på de bitar han är duktig på?
De här "Karlin och Hinken hade kunnat vara bra med rätt stöd"-argumenten är fullkomligt bakvända. Det borde väl vara precis tvärtom? Dvs att Sundell kan vara bra med en huvudtränare som tar ett övergripande ansvar, så att han kan fokusera på de bitar han är duktig på?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow:
Det är lugnt. Det kommer inte hända!
Det är bara Nocco trollens önskan att skada MoDo!
Alla som har jobbat i en stor förening vet att en anställd sportchef kan inte sparkas på ett Årsmöte.
Då skall det i så fall finnas väldigt mycket mer starkare grunder än ett par missnöjda Noccotroll som sitter på en kammare bakom en dator och skriver
Det finns en arbetslagar.!
Då måste dom först avsätta och skaffa en helr ny styrelse ich ge den uppgiften att avsätta honom.
Det är lugnt. Det kommer inte hända!
Det är bara Nocco trollens önskan att skada MoDo!
Alla som har jobbat i en stor förening vet att en anställd sportchef kan inte sparkas på ett Årsmöte.
Då skall det i så fall finnas väldigt mycket mer starkare grunder än ett par missnöjda Noccotroll som sitter på en kammare bakom en dator och skriver
Det finns en arbetslagar.!
Då måste dom först avsätta och skaffa en helr ny styrelse ich ge den uppgiften att avsätta honom.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kulltorp: Den gjordes av någon på ett Universitet. Tror det var Umeå universitet.
Har försökt hitta den då jag läste igenom och tyckte den var rimlig i det jag kunde se.
Våra återvändare och tidigare spelare har byggt flerfamiljsfastigheter med bostadsrätter, hotell, golfbana, sponsrat utehallar och gjort en massa reklam för Övik. Lägg därtill all skatt...
Sedan ökar omsättningen rejält i stadskärnan kring matchdagar. Både hotell och restauranger tjänar väldigt bra.
Har försökt hitta den då jag läste igenom och tyckte den var rimlig i det jag kunde se.
Våra återvändare och tidigare spelare har byggt flerfamiljsfastigheter med bostadsrätter, hotell, golfbana, sponsrat utehallar och gjort en massa reklam för Övik. Lägg därtill all skatt...
Sedan ökar omsättningen rejält i stadskärnan kring matchdagar. Både hotell och restauranger tjänar väldigt bra.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Jag pratar om fördelningen.
Antar att den undersökningen gjordes av kommunen själva, och då kan man ju styra det vart man vill.
Antar att den undersökningen gjordes av kommunen själva, och då kan man ju styra det vart man vill.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: och väljer styrelsen att sparka Hinken accepterar jag det. Jag tror att det är extremt osannolikt med tanke på befintligt kontrakt och knappast kommer göra laget bättre (utan snarare tvärtom då vi drar på oss mer kostnader när vi borde leta en backcoach).
Tycker man att värvningarna inte håller måttet så får man väl ta mer stöttning av Grundberg och Näslund.
Tycker man att värvningarna inte håller måttet så får man väl ta mer stöttning av Grundberg och Näslund.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein: Du använder så extremt olika måttstockar. Du tycker Kenttä som har två säsonger på raken sämre än Hinken någonsin haft i HA för bara två och tre år sedan varit så mycket bättre. Dessutom skrivit in sign off klausuler och bonusar styrelsen inte visste om som starkt medverkade att föreningen backade tio miljoner på dessa två år.
Förra säsongen var ett misslyckade, men hur du kan tycka att fyra och sexa, samt två missade semifinaler är bättre än vad MoDo gjorde förra säsongen är för mig en gåta.
Kritisera värvninsgararbetet när det är färdigt i sådana fall, men nu är det bara löjligt. Jag tycker att med tre bra forwards är laget klart bättre än ifjol.
Och någon slags kupp ikväll skulle få mig att skämmas ännu mer än att tvingas konstatera att jag håller på samma lag som dig.
Förra säsongen var ett misslyckade, men hur du kan tycka att fyra och sexa, samt två missade semifinaler är bättre än vad MoDo gjorde förra säsongen är för mig en gåta.
Kritisera värvninsgararbetet när det är färdigt i sådana fall, men nu är det bara löjligt. Jag tycker att med tre bra forwards är laget klart bättre än ifjol.
Och någon slags kupp ikväll skulle få mig att skämmas ännu mer än att tvingas konstatera att jag håller på samma lag som dig.
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Haakana32: Du tro de få tangentbordskrigarna här inne skulle våga sig till arenan och årsmötet för att försöka med något sådant haha.
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kulltorp: en hel del är hyra av arenan för olika event och konferenser. Timrå kommun skäms väl för sin lada så jag fattar att man inte hyr den.
För övrigt så har Öviks kommun genom all skatt som spelarna betalar, all reklam, alla matcher med besökande utifrån och alla hemvändares investeringar fått in betydligt mer än hyra av hall, av isyta och bidragen kostat.
Det gjordes faktiskt en undersökning av någon som visade att det är en ren vinst för kommunen.
För övrigt så har Öviks kommun genom all skatt som spelarna betalar, all reklam, alla matcher med besökande utifrån och alla hemvändares investeringar fått in betydligt mer än hyra av hall, av isyta och bidragen kostat.
Det gjordes faktiskt en undersökning av någon som visade att det är en ren vinst för kommunen.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Wow. Starkt av Zucca att fortsätta leverera runt 1p/match säsong efter säsong.
« Föregående · 3038287 · Nästa »


För det första nämner man inte att vi har tappat 7 av våra 10 bästa poängplockare, och då räknar jag inte ens med Fitzgerald som kom in sent; Det är 182 poäng i grundserien som skall ersättas, och helst överträffas.
Så vad består då denna "kontinuitet" av?
Målvakter:
Hellsten
Werner
Backar:
Berglund
Hallin
Forwards:
Bjerselius
Carlsson
Hermansson
Larsson
Mattsson
Ohlsson
Pettersson
Det är 11 stycken, varav två målvakter (hoppas de har hunnit spela ihop sig nu...!).
Berg kom in den 30:e januari, så det blir bara löjligt att räkna honom. Samma sak med Falkenhäll som knappt spelade. Men Hinken och Widebro var ännu mer kreativa, och räknade in Øversveen, som varit utlånad hela säsongen. Vi är fortfarande bara upp i 14 på kontrakt, så gissningsvis har de även räknat med Malcom Gästrin eller liknande som gjorde något gästinhopp förra säsongen.
Är det någon som anser att ovanstående lista är stommen som skall ta oss till SHL? Att den bara behöver toppas med några ECHL-chansningar så blir det bra? På forwardssidan består "stommen" av:
- Emil Larsson, som ryktades vilja bryta sitt avtal fram tills nyligen
- Måns Carlsson, en av de mest kritiserade spelarna i laget
- Elton Hermansson, supertalang som kommer lämna efter säsongen
- Carl Mattsson, som var bänkade stora delar av förra säsongen och som Hinken försökte bli av med
- En brunkande fjärdekedjan
Det är inte en stomme inte ens Hinken tror på, utan både Larsson och Mattsson hade förmodligen spelat någon annanstans om någon klubb hade velat ta över deras kontrakt.
Sedan kan vi komma ihåg att Berglund, Carlsson, Sebbe och OP alla var med och spelade ner oss till HA.
Nåväl, i övrigt står Hinken och svamlar på sedvanligt Hinken-manér: "Vi har några vi tittar på, 1:a juli kan det hända att det dyker upp nya spelare på marknaden, kanske kommer något intressant då, vi väntar och ser...". Precis som förväntat så finns det exakt noll tanke och plan.
Jag gissar att han har bränt budgeten Rosén och Yoon, och hoppats på att kunna frigöra pengar genom att lösa Larsson, Andersson och Mattsson, men att han enbart fick loss en av tre och därför har ytterst begränsat med medel att värva etablerat. Därför kommer det garanterat bli tre spelare vi aldrig har hört talas om förut och som förmodligen kommer floppa hela bunten.
Det här laget fixar inte topp-6.