Timrå IK - Färjestads BK 2010-10-14
Timrå IK är dom bästa.
Hockeyligan.se är lika mutad som Rådbjer, står att FBK vann med 4-2 ......
-Blek förstafemma
-Bara 1 poäng
Känns sådär.
Publiksiffran under 5 000 känns helt värdelös.
MEN vi tar fortfarande poäng även när vi gör skitmatcher. Förra säsongen så hade denna uddamålsförlust kommit under full tid.
Vi har haft en lite svacka de senaste matcherna, men det finns en trygghet i laget som jag aldrig såg under Challe som gör att jag tror att det vänder redan på lördag.
Det är "gött".
Och vi ligger 3:a, är fan bra.
3 pinnar på lördag!!
Timrå Icon:
Men stackars lillgubben ,.......
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/frolunda/article7956908.ab
Det konstiga är att nubben verkar ha orakelstatus söder om ljungan :)
Men finns det inte pengar så finns det inte. Eller nåt.
Slarvigt och struligt varvas med en liten del finlir, ödmjukhet och ett rejälare, enklare spel skulle jag må bättre av. :-)
Redigerad kommentar
Finnfemman är helt under isen. Visst har Hirso känsliga handleder men Krykov var en raket i jämförelse. Pikken vet jag inte riktigt vad han håller på med. Han är mest i vägen. Ok att han mycket väl kunnat bli tvåmålsskytt om siktet hade varit det rätta, men ändå. När det sen gäller Pärra så ser det ut som om att ryggen spökar igen...
Powerplay blir man inte klok på. Vi byter tränare, spelsystem och det kommer in en massa nya spelare och ändå ser du ut som vanligt. Jag förstår ingenting.
Äh, varför ens få nån form av panik när vi lägger trea? Jodå TJ, jodå...
Edit: Skönt även för själen att Sanny får kliva in och avgöra.
Redigerad kommentar
Bra koll, var ett tag sen mackan lirade i tik. :)
Fan tänk att Fanny alltid ska göra mål mot just Timrå, avgörande denna gång vilket är ännu värre.
Vilka fantastiska hockeymatcher vi får se, inte minst på hemmaplan. Vilken fart, frenesi, aggresivitet! För att inte tala om vårat pp!
Hirso ser riktigt dåligt tränad ut - mjölksyra överallt typ...
eller har det varit hårdare träning innan säsongen för det ser segt ut på de flesta i Timrå.
Går vi miste om Sonnenberg eller nån annan sniper typ så kommer inte publiken att öka nämnvärt.
Man blir ju bara less på att se taffliga PP - man vill ju sitta i arenan och veta att blir det PP då kan det hända saker - nu är det precis tvärtom.
Är produkten sevärd så kommer folket o kollar - TJ
Av dysterheten här att döma var det nog bra för sinnesfriden att följa AIK-Modo ikväll och inte kunna ta hem Timråmatchen. Hovetmatchen var en riktigt rörig match där man inte behövde hålla upp en kudde framför ansiktet av fasa inför ansynen av skräckinjagande motståndare. Värt att fundera lite på ibland också. Även om vårt lagbygge inte är komplett så kan man kolla runt lite i serien och fundera på vilka som är det. FBK och HV på papperet, typ. Och Frölunda då.
Klart som fan att vi skulle må bra av en forwardsförstärkning. Men jag tycker fortfarande att vi ser bättre ut både på papper och is än förra året och det kan inte sägas om många lag i serien. Kalla mig Huge men jag tror att vi kommer att spela slutspel när tjocktanten sjunger även om vi fortsätter spela Sundsvallslån och juniorer mellan varven. Kalla mig HelgErnest men jag har inte sett Timrå som SM-kandidater i år och tror inte att vi är det med Sonnenberg i laget heller.
Förstår att de som räknar med SM-guld tycker det är jobbigt tabelläge. Förstår inte att de som varit med ett tag är så magsura. Det kommer att vara fortsatt halvlåg energi delar av matcherna fram till nästa uppehåll med tanke på vad tätt matcherna ligger. Det är få andra lag som glänser jättemycket mer än vad vi gör och vi har goda möjligheter att fortsätta plocka poäng. Nu har vi ett ganska kasst AIK med en bra målvakt närmast och (om vi fixar det) blir det halvviktig toppmatch mot Klöbben hemma. I det läget har mer än 20 % av serien spelats, då är seriestrukturen kanska klar. Om vi nollas på de kommande två kommer vi att ha flås från strecket och ha tappat kontakten med toppen. Om vi tar tre poäng eller mer så, tja...
El Maco/Huge: Ja, nä, nja. Inte vet jag men senaste matchen var väl i lördags.... Ändå ser det så otroligt segt och tröttkört ut.
Det är väl tre kedjor och att använda 7-8 backar under matcherna som gäller hädanefter, vad vet jag.
- Kör man vidare på Lander+Corso då de trots allt skapar OCH producerar?
- Hirsho verkar behöva tid för att få igång kroppen och hålla tempot och tycker inte den tiden skall användas i vår 1:a lina.
Exakt HUR man skulle formera istället låter jag andra fundera ut =)
Vad är det för fråga egentligen?
Blev kanske tydligare så? :-)