Kvartsfinal 2009
Huvva, riktiga hårdingar i HV minsann!
Säga vad man vill om Ledin o Jämtin men dom ger o tar. Feg Thörnberg skall köras över.
RJs skott är bland det ofarligaste jag skådat. Kass utveckling på matchen hittills. Kentas mannar maler på med typiskt "Kentaspel" på bortaplan.
2-1 nu, härligt! Eller 3-1???
5-0 till hemmalaget uppe i Luleå.
4 mål i powerplay.
Men nu får vi ju chansen att ta revansch mot Jerusalem. Och de ser skakade ut nu...
efter den säsongen.
Efter 2 perioder säger jag detta: Skriv nytt kontrakt med Sundh!
Han kanske inte är målskytten nr1 men han jobbar hårt och har blivit riktigt duktig i boxplay. Han och Bagarn är nog det bästa par jag sett på ett tag (iaf i Timrå). Sedan har han riktigt bra fart under grillorna så nog kan han bidra med poäng ibland också.
Snoop: Han gjorde nog en av sina absolut bästa matcher för säsongen tycker jag.
Noterbart är att Sebastian Erixon var riktigt bra, jag hoppas Moe kan återkomma snart och vara så bra som han varit på sin ända. Även Styf var grym men det är allt annat än en nyhet när det gäller slutspel.
Grattis till segern. Samma start som förra årets semiserie. Fast den här gången fick ni det inte lika lätt. Suveränt målvaktspel från båda håll. Thörnbergs "massiva insats" får väl ses som lite matchavgörande. Båda TIK:s mål kom under hans pim.
Sett över hela matchen så var TIK smartare och hade de bästa spelvändningarna. Segern var rättvis!
Calle J låter ju lite som en en TIK-supporter när han pratar tycker jag. Hade jag varit en HV-supporter hade jag nog blivit lite irriterad.
Vill han flytta till medelpad eller vadå?!