Tar vi bonuspoängen så är det fortfarande upp till oss om vi går till slutspel eller ej. Vi har en bättre målskillnad som varken Luleå eller Timrå kommer kunna ta in.
Bad_Brett: Jag tycker inte han gör det oftare än annars, det enda jag tycker är att hans medspelare inte rör sig i de ytor som finns tillgängliga för att få pass. Vi ser ut som ett lag med torksfrossa långt upp i halsen, där ingen törs kliva fram och bli matchvinnare.
spud: Visst är det så. Det stora problemet är dock att vi spelar helt värdelöst. Spelet ute på banan ser lika bedrövligt ut som i början av säsongen. Vi har ingen fart alls och alla åker en och en. Det är först bakom motståndarmålet vi börjar spela som ett lag.
Bad_Brett: Nu har vi inte förlorat än, och även om jag skrivit om foppa så är han inte vårt största problem. Utan det är att vi tappar spelare i offensiv zon, samt att skeaik alldeles för enkelt tillåts ställa om till anfall.
Nikki Nine: Ja utslaget på en hel säsong är det en klar uppsida, men i enskilda matcher kan det sänka ett lag. Och nu när vi är i detta läge att vi inte har råd att tappa några jävla poäng då är det helt oacceptabelt och något som inte får förekomma.
Riktigt dåligt av Foppa. Den som sa att Forsberg är bäst förbannad visste inte vad han talade om.
Annars är det väldigt signifikativt för MoDo att man aldrig kan vinna den här typen utav matcher. Det är inte första gången man viker ner sig så fort det börjar osa slutspel.
Nikki Nine: Nu får nån säga åt Peter att jävlar i mig skärpa till sig. Han kan för fan inte riskera hela jävla lagets framgång för att han vill hämnas hela kvällen.
Dels innan målet, och dels nu alldeles nyss när han blev fälld och valde att hämnas genom att svepa klubban mot en AIKare och slog undan hans skridskor, solklar 2a.
spud: Håller med. Vi tappar alldeles för mycket spelare i offensiv zon och tillåter Skellefteå att komma i tre mot två och fyra mot tre hela tiden. Säkrare spel och var på rätt sida puck, gubbar!
spud: Vi hade 6000 mot er, det var en torsdagsmatch. Huruvida den sändes i C+ vet jag inte då jag var på plats. Vi har ju, i likhet med er, inte haft nån direkt succe med biljettförsäljningen den här säsongen. Nu mot slutet, då det varit idel viktiga matcher, har snittet legat på en bit över 5500. 5200 mot SSK, 6000 mot Modo, 5700 i lördags mot Brynäs. Men det krävs ju att det gäller nåt även för er del för att folket ska masa sig iväg.