Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season
Silly: Vi får väl se. Jag förutspår att Wahlberg blir årets Sverre. Skulle inte förvåna mig ifall han blir fansens nya hackkyckling och blir släppt i december.
Jag läste att Hinken jämförde Yoon med LaDue och jag kan tänka mig en liknande utveckling, dvs att han är helt okej i MoDo, går till SHL för att explodera. Och sedan kommer folk retroaktivt hylla värvningen.
Men, men... vi får se.
Jag läste att Hinken jämförde Yoon med LaDue och jag kan tänka mig en liknande utveckling, dvs att han är helt okej i MoDo, går till SHL för att explodera. Och sedan kommer folk retroaktivt hylla värvningen.
Men, men... vi får se.
Sv: Silly Season
Bad_Brett: Hinken ville ha Rosén redan sent i höstas, oavsett vilket är det bra att lyckas knyta honom till oss. Wahlberg är ett framtidsnamn och det är bra att man gjorde klart med honom tidigt. Att Frölunda släppte honom är inte konstigt, och det är inget argument man kan använda för att såga honom. Frölunda har kanske SHL:s bästa backsida, så det är klart att de inte har plats. Förlängningen med Måns gillar jag inte, men det stämmer inte som du påstår att Mora inte ville ha honom. EJK är en bra värvning av många anledningar.
Sv: Silly Season
Bad_Brett:
Fel ute som vanligt!
Uppgifter: Mora jagar förre publikfavoriten
27 maj 2026 15:19
Det är inte nära, svarade Johan Strömwall för knappt en månad sedan på frågan om Måns Carlsson var aktuell.
Nu kommer Expressen med uppgifterna att klubben jagar den tidigare publikfavoriten.
Under fem säsonger blev Måns Carlsson en stor favorit i Mora IK. Dels för hans kvaliteter på planen, men också för hans sätt att vara.
Sedan dess har många MIK-supportrar hoppas på att få se en återkomst av Måns Carlsson.
För knappt en månad sedan uttryckte dock klubbdirektör Johan Strömwall att det inte var aktuell.
Det är inte nära, sade han då.
Nu kommer Expressen med andra uppgifter.
De skriver på onsdagseftermiddagen att Mora är en av flera klubbar som jagar Måns Carlsson, men att ett hinder just nu är att 28-åringen kommer från ett välbetalt kontrakt i Modo, och att om en återkomst till Dalarna ska bli aktuell lär en löneminskning ske.
Lukas Henningsson
Mora IK:s silly season
Oskar Wahlberg valde MoDo Hockey
För ett år sedan skrev Oskar Wahlberg på ett kontrakt med Frölunda för årets säsong. Det har däremot inte blivit mycket SHL-spel för 20-åringen som endast har fått begränsat med speltid och sedan varit utlånad till Östersund, där han har imponerat med sitt spel i HockeyAllsvenskan. Därför har mycket pekat på att Wahlberg kommer att lämna Frölunda för spel på annat håll nästa säsong.
Både Malmö och Kalmar uppges ha visat intresse för backen, men nu ska han ha gjort sitt klubbval. Enligt Expressen är Oskar Wahlberg nämligen överens om spel i MoDo Hockey från och med nästa säsong. MoDo ska se Wahlberg som en potentiellt ledande back som skulle kunna få en stor roll i laget från och med nästa säsong.
Oskar Wahlberg klar för MoDo Hockey
Oskar Wahlberg, som är tvillingbror till förre JVM-forwarden Anton Wahlberg, har Malmö Redhawks som moderklubb men lämnade för spel i Mora under säsongen 2023/24. Han tog sedan klivet till Frölunda 2024 och har gjort två år hos göteborgarna. Säsongen 2024/25 spelade han åtta matcher i A-laget och sköt bland annat sitt första SHL-mål för Frölunda.
Den här säsongen var tanken att Wahlberg skulle ta klivet till A-laget, men han har endast fått begränsat med speltid på 16 SHL-matcher i Frölunda.
Under vintern har Wahlberg därför varit utlånad till allsvenska Östersund. Där fick 20-åringen en stor roll och med sina 20:13 minuter i snitt per match var han den spelare i Östersund som snittade mest istid över hela säsongen. Oskar Wahlberg stod totalt för 13 poäng (7+6) på 32 matcher i Östersund från sin backplats.
Till nästa säsong väntas den storväxte backen nu alltså att flytta upp till Örnsköldsvik för spel i MoDo.
Fel ute som vanligt!
Uppgifter: Mora jagar förre publikfavoriten
27 maj 2026 15:19
Det är inte nära, svarade Johan Strömwall för knappt en månad sedan på frågan om Måns Carlsson var aktuell.
Nu kommer Expressen med uppgifterna att klubben jagar den tidigare publikfavoriten.
Under fem säsonger blev Måns Carlsson en stor favorit i Mora IK. Dels för hans kvaliteter på planen, men också för hans sätt att vara.
Sedan dess har många MIK-supportrar hoppas på att få se en återkomst av Måns Carlsson.
För knappt en månad sedan uttryckte dock klubbdirektör Johan Strömwall att det inte var aktuell.
Det är inte nära, sade han då.
Nu kommer Expressen med andra uppgifter.
De skriver på onsdagseftermiddagen att Mora är en av flera klubbar som jagar Måns Carlsson, men att ett hinder just nu är att 28-åringen kommer från ett välbetalt kontrakt i Modo, och att om en återkomst till Dalarna ska bli aktuell lär en löneminskning ske.
Lukas Henningsson
Mora IK:s silly season
Oskar Wahlberg valde MoDo Hockey
För ett år sedan skrev Oskar Wahlberg på ett kontrakt med Frölunda för årets säsong. Det har däremot inte blivit mycket SHL-spel för 20-åringen som endast har fått begränsat med speltid och sedan varit utlånad till Östersund, där han har imponerat med sitt spel i HockeyAllsvenskan. Därför har mycket pekat på att Wahlberg kommer att lämna Frölunda för spel på annat håll nästa säsong.
Både Malmö och Kalmar uppges ha visat intresse för backen, men nu ska han ha gjort sitt klubbval. Enligt Expressen är Oskar Wahlberg nämligen överens om spel i MoDo Hockey från och med nästa säsong. MoDo ska se Wahlberg som en potentiellt ledande back som skulle kunna få en stor roll i laget från och med nästa säsong.
Oskar Wahlberg klar för MoDo Hockey
Oskar Wahlberg, som är tvillingbror till förre JVM-forwarden Anton Wahlberg, har Malmö Redhawks som moderklubb men lämnade för spel i Mora under säsongen 2023/24. Han tog sedan klivet till Frölunda 2024 och har gjort två år hos göteborgarna. Säsongen 2024/25 spelade han åtta matcher i A-laget och sköt bland annat sitt första SHL-mål för Frölunda.
Den här säsongen var tanken att Wahlberg skulle ta klivet till A-laget, men han har endast fått begränsat med speltid på 16 SHL-matcher i Frölunda.
Under vintern har Wahlberg därför varit utlånad till allsvenska Östersund. Där fick 20-åringen en stor roll och med sina 20:13 minuter i snitt per match var han den spelare i Östersund som snittade mest istid över hela säsongen. Oskar Wahlberg stod totalt för 13 poäng (7+6) på 32 matcher i Östersund från sin backplats.
Till nästa säsong väntas den storväxte backen nu alltså att flytta upp till Örnsköldsvik för spel i MoDo.
+ 1
Sv: Silly Season
modomille: Vad har han gjort rätt förutom Yoon? Rosén och Karlberg är "Challes" värvningar. Utöver det har Hinken värvat Vimmerbys tredjecenter, en back Frölunda inte ville behålla, en MC ingen (inte ens Mora) ville ha och en EJK som varvat ner i tyska andraligan. Inte direkt ståfräs på den.
+ 1
Sv: Silly Season
Gavelo: Ja dom här två sista nyförvärven kommer bli helt avgörande för vad vi kan uppnå nästa säsong. Jag förväntar mig två meriterade spelare som mestadels har spelat i AHL och inte ECHL. Hinken har gjort mycket rätt den här sillyn, men om han inte leverar med de här två sista blir betyget inte godkänt.
Sv: Silly Season
Vargen: Tänkte först exakt samma, men troligen tycker de väl själva att de ej kan säga nej till Jordan Kyrou... Men enligt mig blev caps rätt bortgjorda i denhär dealen
Sv: Silly Season
Gavelo: Inte för att det är relevant för oss längre - men Capitals trejdar bort Gästrin till St Louis. Intressant att höra varför då de uppenbarligen trott mycket på honom, bland annat skrev han NHL-kontrakt innan deras förstarunda ifjol fem dagar efter draften. Otippat kan jag tycka.
+ 1
Sv: Silly Season
Frontschwein: Jag håller med om att vi saknar en center 1a, kanske en renodlad sniper men du får nog räkna med att Hermansson kommer vara en toppspelare i HA, så får vi en en center etta och en sniper alternativt en center etta och en 2a så har vi spets framåt i 2 formationer, vi har Caderoth som är en ligans smartaste 2 vägs centrer, stark på tek och loggar extremt med speltid och vi har möjlighet att addera Ejk som ytter eller center i någon av botten 6.
Backsidan ser både mycket bättre ut men framförallt har vi fler med utpräglade roller, Rosén och Wahlberg blir nog givna i PP, starka offensiva spelare, yoon vill jag inte bedöma för honom har jag aldrig sett spela men han bör vara en topp 5 back i Ha utifrån vad man hört från andra och Hallin kan bli ett utropstecken, Berg är pålitlig och Bella kan omöjligt vara sämre om skadan är läkt.
Målvatsparet är mer jämt och ingen känns helt given som 1a vilket absolut är bra för konkurrensen.
Så jag tycker nog laget är betydligt mer balanserat med tydligare roller och mer specialkompetens, dock saknas den absoluta offensiva spetsen , men det är bara en liten del av ett lagbygge
Vinner vi Ha, inte som det ser ut nu, men vi får vänta och se vad Hinken får in först.
Backsidan ser både mycket bättre ut men framförallt har vi fler med utpräglade roller, Rosén och Wahlberg blir nog givna i PP, starka offensiva spelare, yoon vill jag inte bedöma för honom har jag aldrig sett spela men han bör vara en topp 5 back i Ha utifrån vad man hört från andra och Hallin kan bli ett utropstecken, Berg är pålitlig och Bella kan omöjligt vara sämre om skadan är läkt.
Målvatsparet är mer jämt och ingen känns helt given som 1a vilket absolut är bra för konkurrensen.
Så jag tycker nog laget är betydligt mer balanserat med tydligare roller och mer specialkompetens, dock saknas den absoluta offensiva spetsen , men det är bara en liten del av ett lagbygge
Vinner vi Ha, inte som det ser ut nu, men vi får vänta och se vad Hinken får in först.
+ 2
Sv: Silly Season
Haakana32: visst är det så. Om det berodde på kassa backar eller kasst spelsystem låter jag vara osagt. Men hade vi fått puckar till forwards i fart så hade vi nog gjort bättre ifrån oss ifjol.
Men låt oss säga att kravbilden ökar, taktikdelen är smartare och fler som kämpar varje dag.
Ja då kanske vi kommer någon placering högre upp.
Men vete sjutton om det får laget att gå längre i ett slutspel.
Jag hoppas förstås att det ska räcka, men vem vet.
Som några skrivit så känns det än som att all offensiv ligger på hermansson o sundström + de två som är kvar.
Jag är orolig, men svagt positiv.
Men låt oss säga att kravbilden ökar, taktikdelen är smartare och fler som kämpar varje dag.
Ja då kanske vi kommer någon placering högre upp.
Men vete sjutton om det får laget att gå längre i ett slutspel.
Jag hoppas förstås att det ska räcka, men vem vet.
Som några skrivit så känns det än som att all offensiv ligger på hermansson o sundström + de två som är kvar.
Jag är orolig, men svagt positiv.
Sv: Silly Season
Janne G: synar dig! Beredd att satsa rätt mycket deg (även tunnbröd från Mjällom eller Bredbyn om du vill) på att du har noll koll på vilka kontrakt som erbjudits. Du låter faktiskt lite avundsjuk på värvningen (vilket jag har noll förståelse för)?
Sv: Silly Season
Costanza: Finns två aspekter som inte går att ta på men som kommer påverka enormt, dels om gruppen kommer ihop och drar åt samma håll, och ifall tränarna får ihop ett fungerande spel. Vi såg förra säsongen att det inte spelar någon roll hur bra spelarna är individuellt om det andra saknas. Bara att hoppas.
För min del får gruppen gärna ha taggarna utåt och vara lite förbannade att ingen tror på dom.
För min del får gruppen gärna ha taggarna utåt och vara lite förbannade att ingen tror på dom.
+ 4
Sv: Silly Season
Robin Ztorken L: Håller med dig. Ser ingen satsning. En köttagrupp utan spets kan nog alla skriva under på. Fattar inte varför. Ger gärna junisar grym speltid men truppen är ju torr.
Sv: Silly Season
Costanza:
Har dom fortfarande postorderbrudar där?
Jag måste kolla om Coop kan ordna större Instabox fack där i butiken... Jag litar inte på Bringkillen!
Han ser för bra ut... Och han pratar flytande Ryska och Rumänska
Har dom fortfarande postorderbrudar där?
Jag måste kolla om Coop kan ordna större Instabox fack där i butiken... Jag litar inte på Bringkillen!
Han ser för bra ut... Och han pratar flytande Ryska och Rumänska
+ 1
Sv: Silly Season
Costanza: Karberg är ingen spelare för nån toppkjeda.
Tre klass måste in ytterligare.
Det gäng som finns på pappret nu är , med nöd och näppe
topp sex.
Kanske är det så att Modo nöjer sig så, inga ambitioner att nå SHL, denna säsong.
Låååångsiktig strategi uppenbarligen!
Tre klass måste in ytterligare.
Det gäng som finns på pappret nu är , med nöd och näppe
topp sex.
Kanske är det så att Modo nöjer sig så, inga ambitioner att nå SHL, denna säsong.
Låååångsiktig strategi uppenbarligen!
+ 1
Sv: Silly Season
Frontschwein: 93% finishing. "En energisk forward som sticker ut genom sin effektivitet i avslutslägen."
Sv: Silly Season
Janne G:
Det var inte pengarna...
Det var Pappa..
Att göra resan ihop...
Samt några kompisar i Laget...
Det var inte pengarna...
Det var Pappa..
Att göra resan ihop...
Samt några kompisar i Laget...
Sv: Silly Season
Janne G: Verkar vara en kanonkille. Hon vill visa upp Höga Kusten i höst. AIK verkar ha bättre lag än MoDo, men det får man ta i dessa tider.
Sv: Silly Season
Janne G: Jag har hört att ni slantade upp betydligt mer, men han ville representera MoDo i alla fall en gång i sin karriär och spelar princip för en burk surströmming.
Sv: Silly Season
Gavelo: fast vi har ju inte en balanserad trupp. Ingen vettig center, ingen renodlad sniper av högsta klass och ingen pjäs som kan styra ett pp från forwardposition.
Juniorerna är i dagsläget vassaste vapnet men hur fan ska dom kunna stoppa såna som Björklund tex.
Däremot har vi en massa tvåvägsspelare som bara blir äldre och äldre .
Vi har hockeysveriges överlägset SÄMSTA back I andra eller första backpar som kommer förstöra alla pp igen.
Det måste in TRE forwards av fitzgeralkaliber för att bli nåt att räkna med , men vi kommer få en oprövad kompis till yoon så han har nån att hänga med tills han lessnar
Juniorerna är i dagsläget vassaste vapnet men hur fan ska dom kunna stoppa såna som Björklund tex.
Däremot har vi en massa tvåvägsspelare som bara blir äldre och äldre .
Vi har hockeysveriges överlägset SÄMSTA back I andra eller första backpar som kommer förstöra alla pp igen.
Det måste in TRE forwards av fitzgeralkaliber för att bli nåt att räkna med , men vi kommer få en oprövad kompis till yoon så han har nån att hänga med tills han lessnar
+ 2
Sv: Silly Season
modomille: vi ville ha honom till ett betydligt lägre pris än ni slantar upp, hinken har deg
Sv: Silly Season
Berrrrrra: Har sett honom i flera matcher vi spelade trots allt i samma serie nyligen..
Sv: Silly Season
modomille: 35 poäng? Really? Sänk dina förhoppningar.
Ja han gjorde 13 mål för 2 säsonger sen men såg du överhuvudtaget en match han spelade då? Eller spelade ifjol?
Såklart du inte gjorde. Och jag förstår att man blir hypad över ett nyförvärv men återigen, du kommer bli grymt grymt besviken.
Han har vissa spetsegenskaper i offensiv zon när han har sin dag Marcus, de ska man inte ta ifrån honom. Dom egenskaperna visar han kanske 1 gång på 10 typ. Över isen i övrigt hör han inte hemma i en klubb som Modo, sanna mina ord.
Ja han gjorde 13 mål för 2 säsonger sen men såg du överhuvudtaget en match han spelade då? Eller spelade ifjol?
Såklart du inte gjorde. Och jag förstår att man blir hypad över ett nyförvärv men återigen, du kommer bli grymt grymt besviken.
Han har vissa spetsegenskaper i offensiv zon när han har sin dag Marcus, de ska man inte ta ifrån honom. Dom egenskaperna visar han kanske 1 gång på 10 typ. Över isen i övrigt hör han inte hemma i en klubb som Modo, sanna mina ord.
Sv: Silly Season
modomille: Jag var tunnare när jag gick längs Kornsjö Strand. Livrädd för alla fyllgubbar i raggarbilar och de kåta äldre brudarna som drog in killarna in i skogen bredvid.
+ 2
Sv: Silly Season
modomille: Sen ska vi väl analysera att George solat och dragit i sig 50 cl starkdryck, klätt upp sig och kommer in med sina 186 cm 97 kilo och säger "Flytta på er. Här kommer MoDo"
Sv: Silly Season
modomille: Har kört detta i krogkön också, sen kan det ju varit Övikare som släppt förbi mig. Kul när det fungerat. Gäller bara att tro på det seriöst.
+ 1
Sv: Silly Season
modomille: Flytta på er. Här kommer MoDo! Kört med detta i Umeå och det har funkat på MAX, ICA och sju andra ställen.
+ 1
Sv: Silly Season
Costanza: Lite mycket snack från en massa looser lag, tror att dom har något på MoDo..
+ 1
Sv: Silly Season
Frontschwein: Omöjligt att säga om vi har ett snålbygge när alla inte är presenterade än, sen bevisade väl förra säsongen att dyr spelartrupp inte per automatik vinner matcher.
Jag tror som alltid att en balanserad trupp med rätt rollspelare där alla drar åt samma håll vinner matcher i mycket större utsträckning än endast fullsmetade stjärnlag.
Jag tror faktiskt att vi kniper 3e platsen
Jag tror som alltid att en balanserad trupp med rätt rollspelare där alla drar åt samma håll vinner matcher i mycket större utsträckning än endast fullsmetade stjärnlag.
Jag tror faktiskt att vi kniper 3e platsen
+ 2
Sv: Silly Season
modomille: MoDo är ju tokbäst och vi värvar när vi vill. Andra horlag kan ju stå bredvid och hora.
+ 1
Sv: Silly Season
Silly: Fast Karlberg är ingen spets spelare. Han är en bra allsvensk spelare men ingen spets spelare säkerligen inte nå super dyr heller. Värvar man Karlberg så borde det ramla in 3 bra till om man vill visa man tänker vara med om och slåss om det i år. Missförstå mig inte Karlberg bra värvning men inte någon vi ska förvänta poäng ifrån ersättare till Linus möjligen. Men problemet kvarstår dom 3 ovan ska ersättas med likvärdiga annars kan vi lika väl lägga ner då har man inte något mål med denna säsong.
Så där ser min lista ut i alla fall.
Kelleher - ?
Topping - ?
Fitzgerald - ?
Jeppe - EjK
Swetlikoff - Caderoth
Linus A - Karlberg
Gästrin - Milan S
Extra Falkenhäll
Så där ser min lista ut i alla fall.
Kelleher - ?
Topping - ?
Fitzgerald - ?
Jeppe - EjK
Swetlikoff - Caderoth
Linus A - Karlberg
Gästrin - Milan S
Extra Falkenhäll
+ 1
Sv: Silly Season
modomille: kan ju inte såga förän vi gjort 5 matcher med ordinarie lag, men jag kan inte se oss som favoritklungan till att gå upp. Inte ens i närheten. I dagsläget
Sv: Silly Season
Frontschwein: Bara löjligt snack när AIK och vi är favoriter till att gå upp enligt oddsen, och då har vi inte värvat klart.
Sv: Silly Season
Silly: Exakt. Vet inte om folk har svårt med läsförståelsen, men hinken har bara sagt att dom tre sista forwarden ska alla in på topp 6.
Sv: Silly Season
Silly: Något så där som jag lutar mot också. EJK blir lite den den schweiziska arme kniven dom pratar om, kan hoppa runt och fylla flera roller. Samtidigt som Milan får chansen från start.
Sv: Silly Season
modomille:
Der är inget som säger att han kommer att vara i vårr 1: a lina heller när vi börjar...
Det kan lika gärna se ut så här;
NY - NY - Elton. H
Karlberg - Miilan/EJK - E. Larsson
Måns C - Cederroth - E.J.K/Mattsson
Der är inget som säger att han kommer att vara i vårr 1: a lina heller när vi börjar...
Det kan lika gärna se ut så här;
NY - NY - Elton. H
Karlberg - Miilan/EJK - E. Larsson
Måns C - Cederroth - E.J.K/Mattsson
+ 2
Sv: Silly Season
Gavelo: det går väl hursomhelst inte att blunda för att vi har ett riktigt jävla snålbygge med i princip bara brunkare. Inte en enda signal till att vi satsar på att tillhöra toppskiktet för det kommer inte detta lag att göra. Karlin kommer avsluta med ett blekt Kalmar på högre slutsiffra.
Nästa år är det ett annat lag som köper ihop shlplatsen. Troligtvis det degraderade laget. Ett hopplöst ekorrhjul för modo som alltid kommer ligga kvar här i mitten framöver.
Men hinken fick ju ge berglund , jeppe och nya polaren måns fina löner som ingen annan klubb skulle matcha.
Det enda som är förvånande är väl att Anton gradin aldrig erbjöds en roll i första linan för en halv mille i månaden.
Nästa år är det ett annat lag som köper ihop shlplatsen. Troligtvis det degraderade laget. Ett hopplöst ekorrhjul för modo som alltid kommer ligga kvar här i mitten framöver.
Men hinken fick ju ge berglund , jeppe och nya polaren måns fina löner som ingen annan klubb skulle matcha.
Det enda som är förvånande är väl att Anton gradin aldrig erbjöds en roll i första linan för en halv mille i månaden.
+ 3
Sv: Silly Season
Berrrrrra: Och säsongen innan det gjorde han 13 mål. Jag bryr mig inte så mycket om hur han presterade förra säsongen eftersom han var skadad, och i princip alla spelare i Leksand förutom Östman sög röv. Sen tror jag inte att Karlberg kommer leda vår offensiv, det kommer inte ens bli hans roll. Han kommer vara en komplementspelare i en offensiv kedja, och jag är nöjd om han gör runt 35 poäng.
Sv: Silly Season
Nucky: Det offensiva ansvaret kommer inte att falla helt på Elton och Milan, men delvis på Elton vilket bara är helt rätt. Han ska ha en stor roll. Sen platsar Karlberg definitivt i Leksand, men de försökte vara smarta och dribblade bort sig. AIK ville ha honom till en toppkedja och erbjöd honom ett avtal, och Tappara såg också hans potential. Men jag håller med om att de två sista värvningarna blir enormt viktiga.
Sv: Silly Season
modomille: Vi återkommer till frågan i december helt enkelt.
Ganska säker att du kommer vara grymt besviken vid den tidpunkten om du tror att detta är en spelare som ska vara stort bidragande i er offensiv.
Jag vill bara ha det sagt. Han platsade inte i ett uselt Leksand ifjol. Ombytt 13e spelare och ibland inte ens det.
Pappavärvning 100%.
Ganska säker att du kommer vara grymt besviken vid den tidpunkten om du tror att detta är en spelare som ska vara stort bidragande i er offensiv.
Jag vill bara ha det sagt. Han platsade inte i ett uselt Leksand ifjol. Ombytt 13e spelare och ibland inte ens det.
Pappavärvning 100%.
Sv: Silly Season
Gavelo: Tyvärr är det bara 1 center samt en vinge som ska in.
Jag är livrädd för att det offensiva ansvaret kommer falla helt på Herman och Milan.
Det vore inte första gången det händer att MoDos tilltänkta spets floppar och ansvaret istället landar på lagets juniorer.
Jag är rejält orolig över lagbygget..
Ett lag med 22-23 miljoner i budget ska inte ha EJK i en andrakedja eller Karlberg(som alltså inte platsar i Leksand!) i en tilltänkt toppkedja.
De 2 kommande värvningarna blir ENORMT viktiga. Det kommer krävas spelare av Dickie/Woods kaliber för att rädda upp det.
Och det kommer tyvärr aldrig Hinken fixa.
Jag är livrädd för att det offensiva ansvaret kommer falla helt på Herman och Milan.
Det vore inte första gången det händer att MoDos tilltänkta spets floppar och ansvaret istället landar på lagets juniorer.
Jag är rejält orolig över lagbygget..
Ett lag med 22-23 miljoner i budget ska inte ha EJK i en andrakedja eller Karlberg(som alltså inte platsar i Leksand!) i en tilltänkt toppkedja.
De 2 kommande värvningarna blir ENORMT viktiga. Det kommer krävas spelare av Dickie/Woods kaliber för att rädda upp det.
Och det kommer tyvärr aldrig Hinken fixa.
+ 2
Sv: Silly Season
Berrrrrra: Det faktum att Östman lämnade för en bättre liga, samtidigt som Karlberg var jagad av toppkonkurrenter och de finska mästarna, visar bara att ni inte visste vad ni höll på med. Nu står ni istället där med en trupp som till hälften består av random juniorer och osäkra nordamerikanska värvningar. Ollas försökte leka smart men dribblade bort sig..
Jag syftade inte på det..
Jag är en av dem som har kritiserat M.C under förra säsongen.
Men sitt inte och säg att Måns ver en spelare som ingen ville ha och att Mora inte var intresserad av honom.
För det stämner inte som du ser,
Flera klubbar var ute och fiskade på Måns.
Och hela Mora var väldigt intresserad att få hem Måns igen.
När det gäller Wahlberg så var det de. Stenhårda konkurrensen i Frölunda som stoppade honom.
Och där vann Hinken.dragkampen mot bl.a Malmö i SHL som var jätteintresserad av IOskar och Kalmar i HA var även dom väldigt sugen på honom.
Sedan hur det går för dem båda det får framtiden utvisa.. men jag tror på wahlberg väldigt starkt!