Silly Season inför 06/07
jepp ottawa är bra på ut saker ur trades med spelare som ganska pengak.ta , tycker dom är vinnare av denna trade
WarhawK: Poti till Islanders. Rangers mest utbuade spelare gör vad jag han kan för att samla populäritetspoäng.
Spännande att se vem som blir mest utbuad i laget kommande säsong istället? Weekes vann över fansen i slutet av säsongen. Jag tror att Tutin kan bli en "favorit", han gav bort pucken lite för ofta för sitt eget bästa.
Ja du det finns några som kanske kan tävla om priset publikens hatobjekt ju , jag ansåg att rozi var en av dom största säkerhets riskerna under första halvan av förra säsongen men han slutade ju på över +30 så han måste skärpt sig på slutet .. tyckte även ozo hade en förmåga att drälla en hel del med pucken .. vilken min kandidat till vem jag tror publiken väljer avvaktar jag tills dom går på is med utse dock
Jag har lite svårt att förstå varför publiken måste ha ett hatobjekt bland egna spelarna. Verkar lite onödigt kan tyckas:)
visst är det så har vi tur spelar alla spelarna bra och vi slipper detta , men det är nog har lite för höga förhoppningar om vår kära NY publik det ju
Jag är tveksam. Nytändning? Bekvämlighet? Återstår att se hur han presterar i Rangers.
Med tanke på han gick dit för pengarna så tror jag han är ganska motiverad spela där så jag tror på detta jag , sen tycker jag Rangers har saknat en bra powerforward ett bra tag nu , eller rättare sagt sedan Graves slutade så
Inte gick dit för pengarna .. jag måste sluta skriva när nyvaken allt blir bara fel då
Straka - Nylander - Jagr
Prucha - Rucinsky - Shanahan
Eller de särar kanske på Straka och Nylander då båda är centrar?
Tredje kedjan blir Hossa, Rucchin och vem? Sykora verkar de ju inte re-signa iaf.
Rucchin är atlanta spelare och som du säger finns nog inte pengarna resigna Sykora heller
Däremot kan du ju kasta in Matt Cullen nånstans i beräkningarna , kanske i en 3:e eller om det blir Prucha i 3:e
Jo det kan bli lite lurigt att få ihop laget ju , kanske blir så dom inte erbjuder rucinsky nå överdrivet kontrakt utan ger han ett skambud och tar han det så får han spela 3:e linan med hossa och nån mer .. känns ju svårt få ihop linorna iaf
"While still unconfirmed, it's likely the Panthers will play the Rangers in an exhibition game Sept. 23 in Puerto Rico. - South Florida Sun-Sentinel"
"Jack Birch, the team's director of hockey operations, said the Panthers have accepted an invitation from the New York Rangers to play in the first NHL-sanctioned game on the island.
The exhibition game, to be played in San Juan's new 18,000-seat arena, would be played Sept. 23.
''The game hasn't been confirmed yet, but we're hoping this all gets done by the end of the week,'' Birch said in a telephone interview Tuesday. ``It's definitely on the books. We accepted the invitation. All the details have to be worked out. I think it will be neat to play a game there.''
The Panthers preseason schedule hasn't been released yet, but the team is used to playing in non-NHL markets. Last year, the Panthers played Minnesota at the University of North Dakota."
Ett trevligt iniativ detta ju , kan säkert göra att det kanske sänds mer matcher på PPV dit , vet iofs inte hur hett hockey intresset är där men man vet ju itne
nu i dessa silly season tider - både beträffande NHL och Elitserien vad är det för deadlines som gäller framöver. Den 15/7 är någon. Finns det flera? Och vad gäller dessa deadlines? Finns det något transferfönster om man vill kalla det för det som kommer?
Warhawk? Poffa? Känns som information ni bara längtar efter att få dela med er av.
"Det finns två viktiga datum.
1 juni och 15 juni.
Senast den 1 juni måste en NHL-klubb som "äger" en spelare i elitserien ge ett kontraktsförslag till spelaren. Gör inte NHL-klubben det, som Washington bland annat inte gör till Johnny Oduya, blir spelaren free agent och alla NHL-klubbar kan bjuda på spelaren.
Senast 15 juni måste kontrakterade elitseriespelare skriva på ett NHL-kontrakt. Sedan stänger transferfönstret mot NHL.
Men har man inte något kontrakt, typ Andreas Karlsson, kan NHL-klubben vänta hela året ut på att kontraktera spelaren."
Har de då ändrat på något jämfört med ifjol? Timrå tappade väl sina bästa spelare så sent som i Augusti eller?
15/7 är deadline för spelare som valdes i draften nyligen att flytta till NHL
Jo men då berodde det på att säsongen kom igång så sent så då vart deadlinen satt till nångång i augusti kommer ej ihåg exakt datum och sedan skulle deadlinen för plocka kontrakterade spelare flyttas till 15:e juni säsongen efter , undantag spelarna som gick i draften
Svenska klubbar borde väl vara relativt nöjda med nuvarande avtal? De kan inte tappa spelare i slutet av sommaren och får mer pengar än tidigare. 200 000 dollar per spelare är det va? Fördelat på den spelarens senaste svenska klubbar?
Sen skulle jag inte gråta över att ge ett 3rd round pick för att ha Zednik i ett år för bara 1.8
Förutam att han skrivet fel datum så var det ju mesta rätt där ..
Får väll se hur det blir till säsongen efter denna eftersom det bara skrevs avtal på 2 år sist
Pingvinerna kanske får satsa på testa Sykora , men han kanske blir dyr han med ? tror rangers gett upp han helt i och med att Shan kom till laget
Jepp frågan är ju vad prislappen hamnar på ju , tror han hade 3,2 mille förra säsongen om inte har helt fel ..
Jo jag tror nog det blir en lönesänkning för han eller en ganska liknande lön .. kan ju bli nå lag som får något ryck nu ju när marknaden börjar tunnas ut
Glädjande för oss Oilers Fans.
Shawn Horcoff förlänger sitt kontrakt med
Edmonton Oilers med tre år. Horcoff får drygt 26 miljoner kronor per år.
www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=171397&hubname=nhl
Taylor Pyatt är bytt klubb. Stack från Buffalo och är klar för Vancouver Canucks
www.canucks.com/news/pressreleases.asp?sectionID=31&id=606
Daniel Rahimi är också klar för Vancouver från Björklöven.
www.bjorkloven.se/nyhet.php?id=3354
"Sportsnet has learned that Eric Lindros has signed a one-year deal with the Dallas Stars worth $1.55 million plus another million in incentives."
Dragan 2k: Jag vet inte om signingbonus och sånt är så vanligt i företagsvärlden, fast det är klart det finns ju fallskärmar... sägs det.
På tal om löneförhandlingar förresten, i artikeln i länktipset kan ni se hur mycket varje NHL-klubb spenderat på spelartruppen hittills denna försäsong.
http://www.canada.com/topics/sports/story.html?id=227602ee-cc10-40a2-894b-02a32694c167&k=26127
Ganska bra sammanfattning detta , såg bara en miss i rangers delan det dom nämnde att straka inte skulle komma tillbaka eftersom rangers signade shan , men straka hade ju signat innan dom signade shan så antagligen menade dom rucinsky istället
jo skulle gärna se rucinsky kvar men befarar han blir för dyr dock , kanske blir hossa dom signar istället som är rfa
Nu har Rangers iaf resignat Jed Ortmeyer , känns skönt han blir kvar i klubben
kommer ej ihåg hur bra han är på det i EHM men i NHL är han bra på det iaf , största anledningen vill ha han kvar det + bra på hindra motståndarnas stjärnor oxå anser jag
Islanders har tradat bort Luongo, Olli Jokinen och Chara, signat Yashin på ett 10års kontrakt och den här sommaren signat Tom Poti och Chris Simon. Och nu detta! haha, deras styrelse är horribelt inkompetent. Deras två senaste GM's med, och nu får de Gart Snow :D hihihihi, de hade ju lyckats bättre med Craig Patrick :P
Visst, jag kan inte veta att Snow blir en dålig GM. Men han är en misslyckad andramålis och har ingen som helst erfarenhet inom management.
Länk: Överallt.
Michael Peca till Toronto och deras föryngring av laget fortsätter verkligen..