Kvartsfinal 2009
Både Timrå och hockeyförbundets tävlingschef Lars G Karlsson har rätt att anmäla HV-stjärnan till disciplinnämnden.
Får se om Timrå tycker det är värt att lägga tid och energi på detta.
FFS!
Det är ett hån om han inte ens får en matchs avstängning!
Sen imorgon 09:45 på canal+sport1 =) och 17:00 canal+sport2
Sista metrarna bromsar han in och siktar in sig tycker jag.
Jaja nu slipper man förhoppningsvis offra mer tid på den jäveln det här slutspelet.
Rätta mej om jag har fel!
som många vill få det till.
Jag har sett mycket värre bentacklingar som bara har gett 2 min.
Thörbergs bentackling (medveten)på Dimitrakos i höstas är ju
rent förkastligt och hör inte hemma i en hockeyrink.
Thörnberg har gjort några idiotsaker de senaste åren men denna tackling
var garanterat inte med mening.Allt går jävligt fort och Lotvonen svänger undan och det gör att Thörberg tackling träffar knät/benet i stället för överkropppen.
5+20 min är motiverat men ev avstängning anser jag vara ett för hårt straff.
En knuff, syns klart på reprisen, gör att Johan åker på målvakten istället för framför. Vilken repris kollade du på då?
"Bara av att se de sista 5 minuterna i Timrå-Hv så inser man att vi inte har nåt i ett slutspel att göra.....oj oj oj vilket tempo
dreamland @ Fagersta Idag kl. 21:34 | | Permalänk."
Sonnenberg och Bagarns kedjor bäst ,första och andra kan bra mycket bättre än så här.
Härligt med vinst !!!!!
Fan höll på att glömma Backe! Fortsätt så här så tar vi oss vidare...
Sen ringde Per Gustavsson. Han undra om nån hittade en bröstkorg? Tydligen så tappade han den efter Oskars tackling.... Tror den ska ligga nånstans vid Timrås avbytarbås?
Jerusalems IK - Timrå IK
350 kr + Entré
Anmälda: 38
Avresa:
E.ON: 6.00
Timrå C: 6.10
Navet: 6.30
Anmäl dig på tikare.se
Ni utgör cirka 40% av inläggen och tillför ungefär lika mycket.
God save the queen
and god hates us all!
Tackar!
Nu dessutom 1-0 i matcher!
Bra idag: Axelsson, Sonnenberg, Sebbe, Backlund m.fl.
Jonte blev ju som sagt avstängd tre matcher för en liknande grej i fjol, om om rätt skall vara rätt.
mikenomad: Jag gillar som fd domare i en annan sport att diskutera regler. Tänk att det ska vara så svårt att föra en vettig diskussion här inne. Jag hävisar till en regel och möts av tramsiga kommentarer.
Grattis till segern, förresten.
Ambroo: Jag uppfattade det där med tre decimeter utanför som "tre decimeter utanför mållinjen".
Sedan är det väl knappast så att Bagarn får hjälp in i målområdet. Han driver hårt mot mål och kommer hårt in i målområdet parallellt med mållinjen. På repriserna syns ingen knuff från HV-backen.
Sen förstår inte jag varför du överhuvudtaget hänvisar till den där regeln då Bagarn blir inkörd i Liv, men det är klart...du har väl lite att göra så här i slutspelstider.
Ambroo: Det spelar ingen roll, skulle jag säga. Regel 471, Underkännande av mål, säger bl a följande:
a)Inget mål skall godkännas:
4 - om en anfallande spelare står i eller har sin klubba i målområdet när pucken går i mål, utom om han blivit fysiskt hindrad av en försvarande spelares agerande som orsakat honom att vara i målområdet
Det sägs inget om att vara i målområdet före eller efter puckens inträde i målområdet.
Sett över 60 min vann TIK rättvist.
Den förmodade TIK-anstormningen uteblev i matchinledningen, vanligtvis
kommer TIK ut som hungriga tigrar.Med lite tur hade HV kunnat lett med någon puck på frilägerna.
I andra perioden var TIK det bättre laget och vände 0-1 till 2-1 fullt rättvist.
Tredje perioden var jämn men TIK hade lite mer av spelet.
Backlund och Liv var matchens bästa spelare.
Rond 1 till TIK, ny match på Lördag i Kinnarps Arena.
Sett där jag satt så borde nog 3-1 ha godkänts, ni som såg på tv har ni en annan uppfattning?
Vi får väl se till att ge honom ett otrevligt bemötande i Timrå på måndag istället.