Bad_Brett

14411 inlägg · 19439 besökare

Historik

· 280 ·
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
NuMo:

Jo, men jag kan inte släppa riktigt den där incidenten när Malek hade gått in och storspelat (Mot Luleå tror jag att det var), för att sedan bli petad av Bjuhr direkt efter. Maken till dålig fingertoppskänsla har jag sällan skådat.

Jag tror säkerligen att Svedberg kan tränas upp eftersom hans största problem är det rent fysiska. Han är för klen för orka hålla överkroppen uppe.
Sedan tycker jag att det är helrätt av honom att gå ut och skära av skottvinklarna på det sätt som han gör, men han måste i sådana fall lära sig att styra ut returerna bättre eller bli snabbare tillbaka.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky:

Jag är ändå orolig över målvaktssidan. Man måste väl ha insett att Svedberg inte är mogen ännu? Faktum är att jag nästan tycker att han blev sämre ju längre säsongen led. Ibland undrar jag hur kompetent den där Bjuhr verkligen är.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Poffa:

Med tanke på att Hållberg var med och avstod lön så har jag svårt att se att han skulle vara så pengakåt. Jag tycker att Hållberg var en av MoDos bästa backar när han fick vara hel, så om inte lönekraven är helt orimliga så tycker jag att det är en självklarhet att förlänga med honom.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky:

Laurilas skott var ju bedrövligt eftersom han nästan alltid sköt rätt på täckande backar.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
spud:

Det bedrövliga är att det var Skellefteås mål som blev avgörande till sist.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
73Sjöbba:

Det tragikomiska är att det är ett så tydligt bevis på mindervärdeskomplex. Jag känner igen typen ifrån min högstadieperiod, då de som aldrig fick några tjejer försökte sparka sig upp i hierarkin genom att hitta på hånfulla kommentarer som bara de själva tyckte vara fyndiga.

MoDo Hockey > Sv: Södertälje - MODO Hockey 2010-03-11
bisterfinnen:

Fantastiskt! Sedan lyssnar vi till denna innan tikarna kommer i flock och hånar oss ifall det går åt pipan...

www.youtube.com/watch?v=Bz0Sscke9z4&feature=related

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine:

Sämst +/- i hela Frölunda... Och jag vill ändå minnas att han inledde starkt på just den fronten.

Om det är någon som ska se Södertälje-matchen ikväll så spana in Tim Heed lite extra. Min gissning är att han kommer att bli en kanonback en vacker dag och jag hoppas att MoDo kollar upp honom ordentligt.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
dr-nix:

Kom igen nu Timrå!

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Wayne Gresky:

Nej. Men det såg ju ungefär ut som fjärde matchen 99. Samt att de bästa spelarna såsom Zuccarello och Pikkarainen var helt värdelösa. Mer typiskt MoDo kan det inte bli. Nu kommer man förmodligen missa slutspelet med en poäng, på grund av att man släppte in ett mål med en sekund kvar. Detta kommer innebära miljonförluster för hela föreningen.

Man kan ju hoppas att hela föreningen med Foppa i täten är rejält revanschsugna inför nästa säsong, men så roligt ska vi väl inte ha det.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Wayne Gresky:

Vad ska man säga? Det här är vardagen för en MoDoit. Sämst när det gäller.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
NuMo:

Får man verkligen plocka målvakten i förlängningen?

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
NuMo:

Tre superchanser och man gör inte mål.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
NuMo:

Ganska typiskt för den här säsongen. Grattis Luleå!

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
spud:

Jo, men han slår bort många passningar.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
spud:

MZA är i princip osynlig.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Hawerchuk:

Riktigt dåligt av Foppa. Den som sa att Forsberg är bäst förbannad visste inte vad han talade om.

Annars är det väldigt signifikativt för MoDo att man aldrig kan vinna den här typen utav matcher. Det är inte första gången man viker ner sig så fort det börjar osa slutspel.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2010-03-08
Hawerchuk:

Dina analyser är alltid lika häpnadsväckande. Själv tycker jag att det är oerhört mycket slarv, att spelarna ser ängsliga ut och inte vågar gå för fullt i duellerna.

MoDo Hockey > Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Bragd-Birger:

Det lustiga är att mindervärdeskomplexet blir så tydligt. Timrå ligger fortfarande efter MoDo, har aldrig vunnit SM-guld och håller till i ett playwoodskjul ute på vischan.

Det är precis samma sak som när Filppula börjar skryta om sitt OS-brons och berättar hur han ska ta med medaljen och visa för Detroit-svenskarna.

MoDo Hockey > Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Wayne Gresky:

Jag hade förmodligen hållt käften och sedan satt in en galen tackling i huvudet på någon av de yngsta spelarna i Timrå.

MoDo Hockey > Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
shinzawai:

Den finns ju att hämta på www.domarna.se.

MoDo har mycket riktigt förlorat samtliga matcher som Kuben har dömt i år, fem stycken. I statistiken räknas emellertid inte dagens match med eftersom den hade fyra domare, så Kuben kan mycket väl ha stulit ännu fler poäng.

MoDo Hockey > Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
shinzawai:

Måldomaren i Ängelholm är en annan höjdare. Annars så är det inte första gången som sekretariatet i playwoodskjulet gör skumma saker. De har vid ett flertal gånger vägrat dela ut uppenbara assist till MoDo-spelare.

MoDo Hockey > Sv: Timrå IK- MODO Hockey 2010-03-01
Wayne Gresky:

Jag vet inte vad jag ska säga. Det känns bara så otroligt ...töntigt.

Får det gå till hursomhelst? Kan man förlänga 5-mot-3-lägen i avgörande finaler genom att inte släppa ut motståndarlagets spelare? Ska en domare tillåtas hitta hur underliga utvisningar som helst utan att bli granskad?

Det är patetiskt. Andersson måste vara en väldigt olycklig människa inombords som ständigt försöker hävda sig på det här sättet.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle:

Med plastklubba eller träklubba?

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Färjestad 2010-02-27
Wayne Gresky:

Det är värsta är ju att de dessutom blundar för cross-checking på Steen. Jag var helt övertygad om att det skulle bli Power Play för MoDo... Sedan insåg att jag att det inte är Bill McCreary som dömer i Elitserien.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
shinzawai:

Det var ju ungefär vad han sa!

"Hur sugen är du på NHL?"
"Det är ingenting jag tänker på för jag har kontrakt, men givetvis är det en dröm för alla spelare."

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hawerchuk:

Exakt. Det lustiga är att man har sålt till exempel herrfotbollen på ett liknande sätt åt andra hållet, med kalsongreklamer, åtsittande tröjor och otaliga frisyrbyten. Av någon anledning anses en kvinna som har tapetserat väggarna med bilder av Beckham och Ljungberg iförda Y-kallingar vara "sportintresserad", medan det för en man totalt oacceptabelt att ens nämna någonting om en kvinnlig lagidrottares utseende.

Så även om mitt inlägg av var halvt ironiskt, så är jag övertygad om att det vore fördelaktigt att släppa lite på stoltheten och någonstans inse att det är underhållning man håller på med. Manliga proffsboxare har ju till exempel bar överkropp, för att inte tala om hur de manliga simmarna brukade se ut. Det kanske bara är jag, men jag får en viss obehagskänsla när kvinnliga Belgian Blues kliar sig på pucken, slickar Gainomax ur mustaschen och vrålar med basröster kraftfulla nog att utlösa en tsunami.

Så istället för att ägna sig åt denna dragshow, kanske man borde överväga att utforma idrotterna så att "normala" kvinnor kan lyckas i dem, dvs basera dem på uthållighet, smidighet och missunnsamhet gentemot sina rivaler. Sedan bör givetvis dräkterna anpassas (precis som man redan har gjort i damtennis, friidrott eller konståkning). Jag känner inte många kvinnor i vanliga livet som vill klä sig som män, så varför ska de göra det på OS-arenan? Tänk gyttjebrottning utan lera så tror jag att vi är på rätt väg.

Lingerie Football League är för töntigt för att kunna tas seriöst, men lik förbaskat verkar det otroligt mycket mer intressant att titta på än damishockey... Som förvisso inte heller kan tas seriöst.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hawerchuk:

Ishockey är emellertid en otroligt opassande sport för kvinnor, eftersom det krävs en betydligt högre muskelmassa än vad som kan anses vara naturligt för det kvinnliga könet.

Plocka bort det fysiska spelet helt, inför en regel som säger att klubben inte får vara över midjehöjd, använd en plastpuck och plocka bort 90% av skydden. Ta fram en ny kvinnligare mundering, kanske kortärmad och med snörning. Istället för trunks kunde man ha någon form utav spandexbrallor, ungefär som skidåkarna har.

Eftersom det huvudsakligen är män som kollar på ishockey så är det givetvis en sådan väg man måste gå om man vill få någon ordentlig genomslagskraft.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Brynäs 2010-02-08
Hawerchuk:

Nej, Hållberg gör sin sämsta match någonsin i MoDo-tröjan. Han har inte ett rätt hittills. Kladdar med pucken, stillastående, virrig i markeringsspelet och skjuter 100% av skotten flera meter utanför. Mojzis har varit kass men inte i närheten.

MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Salle:

Till och med Boork, som inte skulle tveka över att ta ut målvakten med 10 minuter kvar, sågar Aravirtas beslut:

www.expressen.se/sport/os2010/1.1872571/storsta-misstaget-var-att-flytta-foppa

MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Salle:

Rk No Name Team Pos GP FO FO+ FO- FO%
1 97 Zigomanis, Michael DIF RW 26 322 203 119 63,04

MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Ola:

Ingen med grundläggande kunskaper inom ishockey kan försvara coachningen idag. Hade man legat under med två mål i en helt avgörand match så visst, men under rådande omständigheter var det tjänstefel. Ett mål hade räckt till förlängning där man sedan hade kunnat chansa framåt för att ta två poäng. Då hade man fortfarande haft häng på Frölunda och Luleå. Nu slarvade man bort den chansen.

MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Nikki Nine:

På något sätt kändes det som att det aldrig var nära. Jämför med hur det brukar se ut när MoDo har en ettmålsledning.

Sedan skrek jag mig hes när jag såg att de tog ut Malek. Det normala i en sådan situation är att man spelar 5-mot-4 i en minut, sedan om det inte fungerar så tar man ut målvakten. Man ska även komma ihåg att Djurgården har fruktansvärt duktiga tekare.

Min analys av det hela är att MoDo är alldeles för förutsägbara. I anfallsspelet söker de nästan alltid efter en öppnande crosspassning. Backarna skjuter nästan aldrig och när de väl skjuter så finns det ingen framför mål. Det gör det väldigt, väldigt enkelt att försvara sig mot MoDo. Motståndarna kan backa hem med fyra spelare och täcka alla passningsvägar i mitten. Då slutar det alltid med att Skröder eller någon annan tar ett värdelöst avslut ifrån sarghörnet.

Jag skulle vilja se ett bombardemang av skatt i början av matcherna, även av Forsberg, Zuccarello, Sundström etc. Motståndarna skall bli förvånade när den där öppnande passningen kommer, de ska inte kunna stå och invänta den.

MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Poffa:

Hoppsan, Arto. Hehe. Alla Djurgårdare pratar likadant.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MODO Hockey 2010-02-06
Wayne Gresky:

Södergren är helt jävla tragisk.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-02-04
Wayne Gresky:

Ska vi gissa att Foppa är bort i 4-5 veckor? Det finns en liten chans att han kan spela slutspel. Fast dit lär vi ju aldrig gå nu. OS kan han nog glömma.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-02-04
Berka:

Foppa har dragit ett finger ur led.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-02-04
spud:

Sveriges Cormier.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-02-04
Berka:

Hoppas att de sätter in Mojzis nu så att vi får lite mer fart.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Frölunda 2010-01-30
Nikki Nine:

Känns som klar fördel Frölunda.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:

Jag är å andra sidan helt säker på att Timrå och Södertälje kommer att missa slutspel. Klart vi håller tummarna för att Timrå vinner.

MoDo Hockey > Sv: Linköping - MODO Hockey 2010-01-25
Björn W:

Jag tänker mest på att Forsberg har vunnit väldigt få närkamper ikväll. Det tvingar Näslund att åka ut i sarghörnen istället för att hitta ytor. Litet plus för Sundström som har vunnit en del närkamper.

MoDo Hockey > Sv: Linköping - MODO Hockey 2010-01-25
Berka:

K-Fops utvisning var ju riktigt dum. Riktigt coolt om Aravirta är så pass aktiv i sin coachning.

MoDo Hockey > Sv: Linköping - MODO Hockey 2010-01-25
spud:

Foppa är dock inte sig lik. Lyckades Joel-bitar förstöra honom på nytt?

MoDo Hockey > Sv: Linköping - MODO Hockey 2010-01-25
Hawerchuk:

Jag gillar verkligen Aravirtas drag, de är helt i linje med min syn att se ishockey på. Häggström är en säkerhetsrisk och inte tillräckligt bra för att kunna producera i en tredjekedja. Att Sondell inte ens är ombytt är ju för underbart.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Björn W:

Det känns mycket tryggare i försvaret när Sondell sitter på bänken.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Salle:

"Molinder gör inget fel idag"

I sådana fall satt du och småslumrade. Han slog en rad idiotiska passningar i anfallszon, ett par av dem ledde till livsfarliga kontringar. I övrigt var han lika uddlös som vanligt och slarvade bort pucken så fort han fick den.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
El Maco:

Det finns en trevlig DVD med hela konserten, en av de bättre i min samling faktiskt.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Lumber Jack:

Enligt mitt tips så är det Skellefteå och Luleå som vi har... eller hade... störst chans att ta in på, så i det avseendet tappade vi ytterligare.


· 280 ·