MoDo - Skellefteå 101123
Men herregud vad bra Skellefteå är. Fortsätter de spela så här kommer guldet hamna i Schtaan i vår. Kedjan med Warg, Lehtonen och Lindström är totalt dominanta och de gör nästan vad de vill på planen. Jag är nåt så in åt helvete imponerad över hur de spelar. Klart bästa laget som spelat denna säsong i Fjällräven Center.
Modo gör en riktigt bra första period, men blir mer stillastående i andra. När dessutom Skellefteå har lite tur, ja då kan det bara sluta så här.
Anton Byström gör det riktigt bra och tar för sig och gör egentligen inget misstag i kväll. Matchens lirare blev han, vilket inte var orättvist. Ge han mer speltid, på bekostnad av spelare som Blomqvist och Kfop. Det förtjänar han.
Hasses baklängesåkning har sett sina bästa dagar, aningen bättre än en vägkon.
Nu gäller det jävlar att ta 3 mot Timrå annars känns det lite Everest
Då avvaktade jag att ropa hej eftersom det inte kändes särskilt stabilt trots plockade poäng. En riktig seger är för mig 3 poäng.
Timmy ska inte spela i PP, han slår första passen i uppspels fasen försent, han behöver för lång tid på sig för att få iväg ett skott och han är inte tillräckligt rörlig.
Vårt offensiva spel saknar Pikka, MZA, en Skröder med torrt krut och en Sundström som faktiskt syns förutom de gånger han slår bort pass.
Det kan räcka med bättre backar och bättre uppspel, jag vet inte. Är inte helt 100 på att felet ligger hos forwards.
Tidigare har det krävts i princip upplopp på forumet innan något hänt ( knappt ens då). Nu har dom ju stängt det så förmodligen vet inte ledningen om att dom måste agera, dom tror helt enkelt att Modo är rätt bra i år.
blog.cleanenergy.org/files/2009/04/head-in-sand.jpg
Håller dock med om att det känns som att vi har stått och trampat samma vatten lite för länge nu, ser gärna ett par nytillskott i truppen.
Men ändå, vi lär inte sitta och gräma oss över den där förlusten mot SAIK när serien är slut, bara att ta ny tag inför Timrå på torsdag. Det blir en otroligt viktig match!
Nähe! Där gjorde man plötsligt mål. Respektlöst. Hämnd!
Skellefteå har backar som varje gång startar uppspel med pass på bladen på FW. I Modo blir det pass efter sargen eller lobbar eller panikutlägg hela tiden.
Varför envisas Modo med att idiotdumpa pucken i pp?
Känns precis som tidigare då Modo inte kunde göra mål.
Farligt nära kvalserieplats igen.
Där kom ett tröstmål i varje fall, men vad hjälper det.
Man blir avis på deras stil.
spud: Det syns varför Saik ligger i topp och vi i botten. Två riktiga skitmål, medan vi sliter röven av oss för lite studsande runt målgården.
Men vi har sett vändningar förr.
SAIK har sådant där flyt som alla topplag har, känns rätt hopplöst att Modo skulle vända detta trots att vi har haft ett antal lägen.
Denna match SKA vi bara vinna, för fan, kom igen nu MODO
Var väl ingen högoddsare på att den motstunds SkAIK hade sist skulle bli medstuds idag.
Skjuta på en modoklubba som styr upp den på timmys kind och in bakom Dahlberg.
Nästan värre mål än de vi gör på hyndorna.
Redigerad kommentar
Ser bra mkt bättre ut än vad jag trodde det skulle se ut.
Har en känsla av att MODO haft mer puck, ett par småvassa lägen. SkAIK kontrar vasst och har väl haft något hetare lägen än oss.
Jobbar du på nån krog som ligger på 80talet eller?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Det kunde ha varit värre, det kunde ha varit Robert Pettersson och Leif Boork..
Forsberg med Susse/Skröder
http://stats.swehockey.se
Grattis modo, när kommer klassvärvningarna??????????????