Timrå - MODO Hockey 2011-01-22
Sen får man nog allt hoppas på att man kirrar 6p veckan därefter. Brynäs och TIK får inte innebära 0p för då ligger man i skiten igen.
Frölunda håller förresten på att plocka en seger mot djurgården nu också. Så varenda poäng är livsviktig. Tror man nästan kan börja räkna med att bottenlagen kommer plocka mer poäng av de kvarvarande än topplagen.
Vinna SM-guld med det spel vi haft den senaste tiden är inte omöjligt. Men man skall nog inte tro att topplagen är lika slöa och ointresserade i ett slutspel som nu. Jag är faktiskt nöjd bara man slipper kvala och att man lyckas styra upp så man får behålla Ritchie, Nagy och Bartecko.
Klart vi tokförlorar och vänder FBK's nedförsresa.
Jag säger som Johnny i Timrå: "Pepparshot, Pepparshot, ta i trä" ;-)
Det är iofs inte den här eller HV matchen som är de verkligt viktiga kommande matcherna. Utan det är AIK, BIF och TIK som kommer därefter.
Men visst. Alla matcher ger 3p om man vinner och ju fler desto bättre.
Redigerad kommentar
Men gick inte poängen fram så......
Som sagt Kasta inte skit i dasset.
De faktorer du berör är nog frekvent bland er oxå.
Redigerad kommentar
Du går nuts o skäms över den låga "lytta" snacket om Modoiter hos oss men samtidigt försöker du alltid framhäva den "sociala misären o den låga utbildningsnivån" o "socialbidragen" jämt o ständigt.
Du är inte ett dugg bättre så kasta inte skit i dasset.
Man vet ju själv hur knäckande det är med "Ska ni gå hem nu?!?" ringande i öronen , när man moloket strosar iväg med 3 min kvar av den förlorade hemma-matchen.
Men däremot är det ju riktigt dålig stil att efter matchen förstöra glädjen hos de MODOiter som ändå åkt 17 mil och köpt biljett. Så ska inte matchfunktionärer agera.
hellge: Det finns väl å andra sidan ingen anledning att låta bortafansen dominera ens hemmaplan? Ifall Timråklacken låter så spelas ingen musik. Nu hade ni ju dessvärre lekstuga både på läktare och is men jag kände mig ganska tacksam över att få dånande musik i öronen framför Modo Syd(?) som höll låda på kortsidan emellanåt när man satt och led och helst av allt ville att någon på isen skulle visa någon form av känslor så man fick någon valuta för pengarna.
Bäst hade väl varit ifall Skröder och Hedman sänkt några av finnarna. Det hade tagit fart på läktaren och vi kanske suppit se dom på isen i vår nästa match.
Vi har några nyreggade modoiter hos oss som aldrig har skrivit härinne utan bara hos oss.
Det är betydligt värre.
Björn W: Låt dem spela sin banjoslinga. Det kanske dövar deras smärta något. Mig spelar det ingen roll och bryr vi oss inte så kommer det bara vrida om kniven ännu mer i deras sargade själar.
Fokus och ödmjukhet!
hellge:
Svenska Ishockeyförbundet Tävlingsbestämmelser 2010/2011
Tävlingsavdelningen Fastställda 2010-04-22
15 2010-07-07
§ 2:6 MUSIK
Musik som spelas i arenorna får ej vara av förlöjligande karaktär eller uttrycka missaktning för
folkgrupp eller annan grupp av personer med anspelning på ras och hudfärg, nationellt eller
etniskt ursprung, religion eller sexuell läggning.
MODO Hockey - Nyheter
Vare sig i laget, ledningen, personal eller fans. Var det Kuben häromåret som röt till åt stollarna i sekretariatet "Det här är ju Elitserien för f:n!" när de sjabblade med klockan o inte hade koll på utvisningar o tid.
Som jag brukar säga"Timrå är en bra klubb, för den som inte kan mycket om hockey. Man är i bra sällskap, för det kan varken fans, ledning eller spelare heller". :-)
Exakt!
Ska vi be Skarin om en förklaring? Det skulle vara kul och höra var det glappar i synapserna.
Jo, det var lite kul när de dansade.
Sen försöker man förstå Skarins logik. Han kanske tänker så här: Om jag skrämmer bort 1200 personer så kanske VD Christer kan ta min årslön och ge till Corso.
Ja, ja. Nästa års derby får kanske Skarin och hans långfingerprydda polare uppe i kontrollrummet jobba. Derbyt mot Sundsvall vill säga.
Det var ju åndå lite småroligt att spelarna dansade och smålog lite till "Dueling Banjos" när det kom tebax ut för att tacka klacken. Den sved nog lite för dom i DJ-båset.
Det som krävs för att kunna göra detta till ett stående evenemang är att vi kommande säsonger har ett lika högt antal medlemmar, målet inför säsongen var 250, drömgränsen var 300, vi är nu uppe i 500 medlemmar! Har vi samma stöd nästa säsong kommer vi kunna köra likadana resor till Timrå nästa säsong plus en tripp till SAIK, Luleå eller Brynäs.
Det kommer troligtvis inte bli några mer tågresor i framtiden då MoDo från och med nästa höst kommer ha möjlighet att åka från Ö-vik längs hela kusten med tåg och jag tror inte vi får en del av tågpotten då.
Iofs skulle vi backat 20 000 på den resan om inte vår förenings fantastiska ordförande och vice ordförande gått in och stöttat oss.
Och 2-pinstävlingen ska köras stenhårt!