1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507794 inlägg · 4189 ämnen
« · 3038519 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season
modomille: Flytta på er. Här kommer MoDo! Kört med detta i Umeå och det har funkat på MAX, ICA och sju andra ställen.

Sv: Silly Season
Costanza: Lite mycket snack från en massa looser lag, tror att dom har något på MoDo..

Sv: Silly Season
Frontschwein: Omöjligt att säga om vi har ett snålbygge när alla inte är presenterade än, sen bevisade väl förra säsongen att dyr spelartrupp inte per automatik vinner matcher.

Jag tror som alltid att en balanserad trupp med rätt rollspelare där alla drar åt samma håll vinner matcher i mycket större utsträckning än endast fullsmetade stjärnlag.

Jag tror faktiskt att vi kniper 3e platsen

Sv: Silly Season
modomille: MoDo är ju tokbäst och vi värvar när vi vill. Andra horlag kan ju stå bredvid och hora.

Sv: Silly Season
Silly: Fast Karlberg är ingen spets spelare. Han är en bra allsvensk spelare men ingen spets spelare säkerligen inte nå super dyr heller. Värvar man Karlberg så borde det ramla in 3 bra till om man vill visa man tänker vara med om och slåss om det i år. Missförstå mig inte Karlberg bra värvning men inte någon vi ska förvänta poäng ifrån ersättare till Linus möjligen. Men problemet kvarstår dom 3 ovan ska ersättas med likvärdiga annars kan vi lika väl lägga ner då har man inte något mål med denna säsong.

Så där ser min lista ut i alla fall.

Kelleher - ?
Topping - ?
Fitzgerald - ?

Jeppe - EjK
Swetlikoff - Caderoth
Linus A - Karlberg
Gästrin - Milan S

Extra Falkenhäll

Sv: Silly Season
modomille: kan ju inte såga förän vi gjort 5 matcher med ordinarie lag, men jag kan inte se oss som favoritklungan till att gå upp. Inte ens i närheten. I dagsläget

Sv: Silly Season
modomille:

Snälla.. Ger honom inte ny syre nu...
Han har varit så lugn ich fin ett tag nu...

Sv: Silly Season
Frontschwein: Bara löjligt snack när AIK och vi är favoriter till att gå upp enligt oddsen, och då har vi inte värvat klart.

Sv: Silly Season
Silly: Exakt. Vet inte om folk har svårt med läsförståelsen, men hinken har bara sagt att dom tre sista forwarden ska alla in på topp 6.

Sv: Silly Season
Silly: Något så där som jag lutar mot också. EJK blir lite den den schweiziska arme kniven dom pratar om, kan hoppa runt och fylla flera roller. Samtidigt som Milan får chansen från start.

Sv: Silly Season
modomille:
Der är inget som säger att han kommer att vara i vårr 1: a lina heller när vi börjar...

Det kan lika gärna se ut så här;

NY - NY - Elton. H
Karlberg - Miilan/EJK - E. Larsson
Måns C - Cederroth - E.J.K/Mattsson

Sv: Silly Season
Gavelo: det går väl hursomhelst inte att blunda för att vi har ett riktigt jävla snålbygge med i princip bara brunkare. Inte en enda signal till att vi satsar på att tillhöra toppskiktet för det kommer inte detta lag att göra. Karlin kommer avsluta med ett blekt Kalmar på högre slutsiffra.

Nästa år är det ett annat lag som köper ihop shlplatsen. Troligtvis det degraderade laget. Ett hopplöst ekorrhjul för modo som alltid kommer ligga kvar här i mitten framöver.

Men hinken fick ju ge berglund , jeppe och nya polaren måns fina löner som ingen annan klubb skulle matcha.

Det enda som är förvånande är väl att Anton gradin aldrig erbjöds en roll i första linan för en halv mille i månaden.

Sv: Silly Season
Berrrrrra: Och säsongen innan det gjorde han 13 mål. Jag bryr mig inte så mycket om hur han presterade förra säsongen eftersom han var skadad, och i princip alla spelare i Leksand förutom Östman sög röv. Sen tror jag inte att Karlberg kommer leda vår offensiv, det kommer inte ens bli hans roll. Han kommer vara en komplementspelare i en offensiv kedja, och jag är nöjd om han gör runt 35 poäng.

Sv: Silly Season
Nucky: Det offensiva ansvaret kommer inte att falla helt på Elton och Milan, men delvis på Elton vilket bara är helt rätt. Han ska ha en stor roll. Sen platsar Karlberg definitivt i Leksand, men de försökte vara smarta och dribblade bort sig. AIK ville ha honom till en toppkedja och erbjöd honom ett avtal, och Tappara såg också hans potential. Men jag håller med om att de två sista värvningarna blir enormt viktiga.

Sv: Silly Season
modomille: Vi återkommer till frågan i december helt enkelt.

Ganska säker att du kommer vara grymt besviken vid den tidpunkten om du tror att detta är en spelare som ska vara stort bidragande i er offensiv.

Jag vill bara ha det sagt. Han platsade inte i ett uselt Leksand ifjol. Ombytt 13e spelare och ibland inte ens det.

Pappavärvning 100%.

Sv: Silly Season
Gavelo: Tyvärr är det bara 1 center samt en vinge som ska in.
Jag är livrädd för att det offensiva ansvaret kommer falla helt på Herman och Milan.
Det vore inte första gången det händer att MoDos tilltänkta spets floppar och ansvaret istället landar på lagets juniorer.

Jag är rejält orolig över lagbygget..
Ett lag med 22-23 miljoner i budget ska inte ha EJK i en andrakedja eller Karlberg(som alltså inte platsar i Leksand!) i en tilltänkt toppkedja.
De 2 kommande värvningarna blir ENORMT viktiga. Det kommer krävas spelare av Dickie/Woods kaliber för att rädda upp det.
Och det kommer tyvärr aldrig Hinken fixa.

Sv: Silly Season
Berrrrrra: Det faktum att Östman lämnade för en bättre liga, samtidigt som Karlberg var jagad av toppkonkurrenter och de finska mästarna, visar bara att ni inte visste vad ni höll på med. Nu står ni istället där med en trupp som till hälften består av random juniorer och osäkra nordamerikanska värvningar. Ollas försökte leka smart men dribblade bort sig..

Sv: Silly Season
modomille: Jeppe O var ett jävla sänke. Bara där tjänar MoDo på att bli av med hängskallar Deluxe.

Sv: Silly Season
Berrrrrra: Det blir ju lite komiskt när du påstår att han inte ens håller HA nivå fast han inte spelat Hockeyallsvensk hockey sedan han blev myndig typ.
Att han inte håller i SHL köper jag men det är väl också därför han inte fått något sådant erbjudande utan lockas till hockeyallsvenskan och en toppklubb i Finland, men att sitta och såga honom på HA nivå blir ju bara komiskt.

Sv: Silly Season
modomille: Jag vet inte hur mycket du sett av Leksand förra säsongen men att Östman och Karlberg inte får stanna är helt i linje med deras prestationer. Även Jon Knuts som ligger mig extremt varmt om hjärtat har ingenting i laget att göra längre, fruktansvärt dålig denna säsong även han.

Jag förstår att du tror att jag bara bashar Mackan nu för att han lämnar men de e verkligen inte det jag är ute efter.

Jag är förvånad bara och ville mest se lite vad ni tänker och tror om honom som spelare.

Sv: Silly Season
ÖSK_82: Jag tar hellre Caderoth än Olofsson som är bra i baren men en sopa på isen.

Sv: Silly Season
Janne G: Hallå Janne! Kul att höras igen. Min systerdotter dejtar en AIK:are nu och ska bli sambo. De cyklade kära på Utö.

Sv: Silly Season
Frontschwein: Instämmer helt. Tänk om vi inte agerat så snabbt, och istället för Caderoth, hade fått in nån som Olofsson från Löven. Med "Supercenter" - Olofsson - EJK - Bjerse" hade centerlinjen kännts helt annorlunda.

Kan egentligen inte förstå hur vi lyckats missköta centerpositionen åter igen och varför vi inte har ekonomi till två toppcentrar i ligan... Inget topplag i SHL eller HA har så svaga toppcentrar (om vi inte värvar från NHL) i första + andra femman som vårt kära MoDo...

Sv: Silly Season
Silly: Det sjuka i hela den här debatten om gatstenar hit och dit är ju faktiskt att Leksand är den klubb som har absolut minst stöd från sin kommun av alla elitföreningar.

Försvarar inte misskötseln alls, det är pinsamt rent utsagt men det har också en hel del att göra med just det. Leksand är det totalt motsatta till kommundopade

Sv: Silly Season
Berrrrrra: Så du säger att alla era random juniorer är bättre haha. Sen ville ju Östman vara kvar med, men ni vet inte vad ni håller på med så ni släppte honom och sen skrev han på för en bättre liga..

Sv: Silly Season
modomille: Varför skulle jag vara bitter över en spelare som inte platsar i laget? Förstår tänket att man alltid säger så men det är verkligen så.

Mackan e en bra kille men någon elitspelare har han aldrig varit och kommer aldrig bli. Han fick chansen tack vare sin Leksandskoppling och den extremt misskötta ekonomin i klubben, annars hade han fortfarande varit en div 1 spelare i Borlänge. Man försökte fynda, det gick sådär.

Varför tror du att en spelare med det största Leksandshjärtat i världen inte får vara kvar trots en degradering i seriesystemet?

Vi får väl se helt enkelt. Försöker inte skapa något drama här utan mer en liten "varning" kring vad ni tror att ni får.

Sv: Silly Season
Janne G: Ni får leta i andrahandssorteringen men går ju att fynda där med hehe

Sv: Silly Season
modomille: ok, vad bra

Sv: Silly Season
Janne G: Enligt Svensson erbjöd ni honom ett avtal med men han tackade nej hehe

Sv: Silly Season
modomille: Karlberg ryktades ju också till oss, är nog en bra spelare, men jag är ok med att ni tar honom, jag hoppas på bättre spets

Sv: Silly Season
MorganaLefaey: Du och jag borde få lira i 4:e några byten. Jag skulle hacka motståndaren överallt och hopptackla med mina 97 kilon.

Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Varför är han dåligt scoutad?

Sv: Silly Season
modomille: hela laget består väl av exakt sådana som honom. Halvtrubbiga spelare. Just nu behöver vi endast grädden på moset spelare givna i vilken 1a kedja som helst i HA som pangar in mkt poäng säsong efter säsong.

Sv: Silly Season
Gavelo: fortfarande så levererade han ungefär som OP senast op var i shl. Iofs på 10 matcher mindre.
Men jag hoppas han har den speed o kämpa-anda som beskrivs och att steget ner till HA gör att han producerar en massa. För spelare som producerar är något detta lag behöver.
Just nu känns det som vi har en massa 3 linjespelare med någon 2a linje och några fler för 4e.

Mitt hopp ligger just nu till att tränare o spelsystem ska göra så stor skillnad, så alla som stannade blir 20-25% bättre och att hermansson o sundström dominerar.

Sv: Silly Season
modomille:
Det är väl klart att grabben vill gå till en klubb som det finns lite bättre lönegaranti i .

Man gillar ju inte att höra..
Tyvärr du kan inte få någon lön .

Vi har inte sålt så många gatstenar denna månad...

Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian: Du får gärna utveckla vad i Karlbergs spel som gör att han inte skulle passa in i MoDo och den hockey vi vill spela

Sv: Silly Season
Berrrrrra: scoutingarbetet är lika jävig som förra året. Edvin var den bästa målvakten vi kunde hitta. Ren slump att han kände VD.

Karlberg är en perfekt pusselbit i lagbygget, helt otroligt att han råkar vara tränarens son!

Sv: Silly Season
Berrrrrra: Ganska mycket som talar emot det men förstår att du är bitter

Sv: Silly Season
Frontschwein: Du kommer bli besviken min vän. Karlberg är en högst högst begränsad spelare även på allsvensk nivå.

Han kommer nog blixtra till och göra sina matcher men klarar inte av att hålla en bra nivå över tid. Vi blev mer eller mindre chockade i Leksand när Tjomme valde att plocka in honom från division 1 vilket är hans rätta element.

Poängskörden från 2 säsonger sedan är oerhört smickrande. Han hade sitt livs stimm ett par månader, förra säsongen var han tillbaka på sin rätta nivå igen. Tycker ärligt det är en väldigt märklig värvning av Modo, känns som scoutingarbetet inte är gjort fullt ut här.

Sv: Silly Season
Frontschwein: Vi har inte haft en bra tekare sedan ev. Dickinson.
Med en bra tekare (samt utveckling) + backar som kan slå ett första pass en del kan det bli bra.

Du såg väl hur det såg ut förra säsongen. Katastroftekningar och tryck direkt från motståndaren. När vi väl vann någon i egen zon hade backarna jävligt svårt att spela sig loss

Sv: Silly Season
Frontschwein: Jag hoppas inte Caderoth är tänkt som spets, då blir jag orolig.
Bör vara 2 centrar som ska in, alternativt 1 center och sedan försöker man förstärka med ytterligare en center vid jul.

Jag tänker såhär

Larsson X Hermansson
Karlberg X Carlsson
Olsson Caderoth Mattsson
Ejk Bjerzelius OP

Sv: Silly Season
MorganaLefaey: Kurvan sedan han kom upp på riktigt i SHL har dock varit spikrak uppåt poängmässigt, även om den inte på något sätt tillhör toppen.
Vad jag förstår så drogs han med mycket skador förra säsongen och missade bland annat 20% av säsongen helt.

Sv: Silly Season
Gavelo: tror karlberg blir en riktigt bra värvning. Men laget som helhet. Nja. Inte så bra.
Två till superspets tror jag inte ens det räcker. Om vi inte får in grabbar som vispar fram 45 poäng var.
Men oddsen för dom är rätt otänkbara.

Bara ensån värvning som Caderoth som ska ersätta spets tyder ju på ett riktigt snålbygge utan nån som helst logik.

Obegriplig värvning.

Sv: Silly Season
Gavelo: ja varför haka upp sig på 5 år sedan. Eller som alla överpositiva vad som hände för 2 år sedan.
Tittar vi på senaste säsongen så ser det hemskt ut, och tittar vi på snittet senaste 5 åren så ser det skit ut.

Det enda vi kan hoppas på, är att de som värvar vet vad de gör. Men utifrån de senaste 2 säsongernas förvärv så är jag inte så övertygad att de har koll.
Just nu känns det som en 50/50 lott och jag hoppas verkligen det slår väl ut.

Just nu känns det dock som att våra största chans på poänggörare är ungdomarna o det känns risky.

Men skam den som ger sig i förväg. Vi har 2 spelare kvar o de måste nog vara 40+ poänggörare om det ska bli en underhållande säsong. Sen finns ju chansen att gå långt med ett lag som har som ena underhållning att man går långt.
Och blir det så, får man väl va glad åt det då. Men tar helre roligt, poänggörande lag.

Sv: Silly Season
modomille: Gillar att du är positiv, roligare forum då. Fattar att man inte ska vara dum och naiv då MoDo skapar skit runt sig och tar dumma beslut. Jag tar efter Tarasovs tanke och läser bara det som känns bra. Sen ska negativa tankar få flöda fritt. Just nu har de all rätt att få vara i fokus.

Sv: Silly Season
modomille: Håller helt med, vad han gjorde för 5 år sedan känns inte relevant.
Som sagt, minns honom som oerhört bra för ett par år sedan men har ingen uppfattning hur han varit senaste säsongen.

Sv: Silly Season
Bad_Brett: Karlberg hade ju intresse från toppklubbar i Finland och övriga HA, så att kalla det för en nödlösning känns ju hårt. Nu har du bara hakat upp dig på att allt är skit och utgår från det oavsett vad som värvas framöver.

Jag tycker på förhand att Karlberg känns som en rejäl uppgradering av Linus Andersson.

Sv: Silly Season
Framnäs: Ganska orelevant att ta upp vad han gjorde i HA tidigare, eftersom han var junior då. Karlberg passar dessutom utmärkt in på vad man har sökt. Han är en svensk spelare i bra ålder som jobbar hårt och har bra speed, något som både Karlberg och hinken har betonat att de vill få in mer av. Han är skicklig och har ett bra skott. Eftersom klubben har varit intresserade av honom länge förstår jag inte varför det här skulle ses som en enorm nödlösning.

Sv: Silly Season
Frontschwein: Säkert avhandlad, men vad tror man om detta.
Jag tyckte ( läs tyckte) Karlberg var oerhört bra för ett par år sedan men har egentligen ingen uppfattning om honom idag.

Kan bli bra, kan bli anus?!

Sv: Silly Season
Bad_Brett: EJK, OP och Måns är föredettingar som är rena brunkare med kommande ströpoäng.

Vi kommer slå ett historiskt rekord i sämsta poängskörd i allsvenskan i klubbens historia.

Men , det ska bli spännande att se om jag har tokfel vilket jag hoppas .

Tippar att med ny styrelse så får Berglund kicken först eller lägger skridskorna på hyllan. Innan jul.

Årets flipp blir Rosen
Årets flopp blir Werner .

Vi blir sexa.

« · 3038519 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB