MoDo - Skellefteå 101123
Forsberg med Susse/Skröder
http://stats.swehockey.se
Det kunde ha varit värre, det kunde ha varit Robert Pettersson och Leif Boork..
Redigerad kommentar
Ser bra mkt bättre ut än vad jag trodde det skulle se ut.
Har en känsla av att MODO haft mer puck, ett par småvassa lägen. SkAIK kontrar vasst och har väl haft något hetare lägen än oss.
Jobbar du på nån krog som ligger på 80talet eller?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Var väl ingen högoddsare på att den motstunds SkAIK hade sist skulle bli medstuds idag.
Skjuta på en modoklubba som styr upp den på timmys kind och in bakom Dahlberg.
Nästan värre mål än de vi gör på hyndorna.
Denna match SKA vi bara vinna, för fan, kom igen nu MODO
SAIK har sådant där flyt som alla topplag har, känns rätt hopplöst att Modo skulle vända detta trots att vi har haft ett antal lägen.
spud: Det syns varför Saik ligger i topp och vi i botten. Två riktiga skitmål, medan vi sliter röven av oss för lite studsande runt målgården.
Men vi har sett vändningar förr.
Man blir avis på deras stil.
Varför envisas Modo med att idiotdumpa pucken i pp?
Känns precis som tidigare då Modo inte kunde göra mål.
Farligt nära kvalserieplats igen.
Där kom ett tröstmål i varje fall, men vad hjälper det.
Skellefteå har backar som varje gång startar uppspel med pass på bladen på FW. I Modo blir det pass efter sargen eller lobbar eller panikutlägg hela tiden.
Nähe! Där gjorde man plötsligt mål. Respektlöst. Hämnd!
Håller dock med om att det känns som att vi har stått och trampat samma vatten lite för länge nu, ser gärna ett par nytillskott i truppen.
Men ändå, vi lär inte sitta och gräma oss över den där förlusten mot SAIK när serien är slut, bara att ta ny tag inför Timrå på torsdag. Det blir en otroligt viktig match!
Tidigare har det krävts i princip upplopp på forumet innan något hänt ( knappt ens då). Nu har dom ju stängt det så förmodligen vet inte ledningen om att dom måste agera, dom tror helt enkelt att Modo är rätt bra i år.
blog.cleanenergy.org/files/2009/04/head-in-sand.jpg
Vårt offensiva spel saknar Pikka, MZA, en Skröder med torrt krut och en Sundström som faktiskt syns förutom de gånger han slår bort pass.
Det kan räcka med bättre backar och bättre uppspel, jag vet inte. Är inte helt 100 på att felet ligger hos forwards.
Timmy ska inte spela i PP, han slår första passen i uppspels fasen försent, han behöver för lång tid på sig för att få iväg ett skott och han är inte tillräckligt rörlig.
Då avvaktade jag att ropa hej eftersom det inte kändes särskilt stabilt trots plockade poäng. En riktig seger är för mig 3 poäng.
Hasses baklängesåkning har sett sina bästa dagar, aningen bättre än en vägkon.
Nu gäller det jävlar att ta 3 mot Timrå annars känns det lite Everest
Men herregud vad bra Skellefteå är. Fortsätter de spela så här kommer guldet hamna i Schtaan i vår. Kedjan med Warg, Lehtonen och Lindström är totalt dominanta och de gör nästan vad de vill på planen. Jag är nåt så in åt helvete imponerad över hur de spelar. Klart bästa laget som spelat denna säsong i Fjällräven Center.
Modo gör en riktigt bra första period, men blir mer stillastående i andra. När dessutom Skellefteå har lite tur, ja då kan det bara sluta så här.
Anton Byström gör det riktigt bra och tar för sig och gör egentligen inget misstag i kväll. Matchens lirare blev han, vilket inte var orättvist. Ge han mer speltid, på bekostnad av spelare som Blomqvist och Kfop. Det förtjänar han.
Efter att sviten med fem raka vinster brutits väntar två hemmamatcher för MODO Hockey. Först tisdag mot Skellefteå AIK, sedan torsdag mot Timrå IK, två derbyn med andra ord.
- Skellefteå hemma till att börja med blir en riktig utmaning, säger coachen Charles Berglund. Skellefteå har visat bländande form hela hösten och vi måste spela på topp för att nå vårt mål.
I lördags förlorade MODO Hockey i Stockholm mot Djurgården med 1-3.
- Men i stort gjorde vi en bra bortamatch, trots en tung start med numerärt underläge halva första perioden, varav två minuter i tre mot fem.
- I spel fem mot fem släppte vi inte till mycket och vi kunde mycket väl ha vunnit lika gärna som hemmalaget. Djurgården gjorde ett mål i power play, vi inget. Som jag ser det avgjorde det matchen.
Nu handlar det om norrderby i Fjällräven Center mot Skellefteå. Ett lag som MODO förlorade tidigt i höst med 1-4 mot borta.
- Dessutom en av våra sämre matcher så här långt. Det krävs verkligen skärpning nu och allt pekar på att vi kommer att göra en bra match hemma. Det känns i alla fall så.
MODO Hockey får klara sig utan forwarden Anton Hedman, som är avstängd efter matchstraffet senast. Ersättare blir en annan Anton, nämligen Byström, född 1992.
- Han har sett bra ut på många av våra träningar och det ska bli kul se honom i de här sammanhangen.
Noterbart är
A t t truppen som helhet är helt skadefri.
A t t Anton Hedman automatiskt är avstängd efter matchstraffet i lördags på Johanneshov.
A t t lagen mötts en gång tidigare i höst, då vann Skellefteå hemma med 4-1.
A t t senaste matchen lagen emellan i Fjällräven Center slutade 2-2. Då kvitterade Christian Söderström då 0,06 sekunder (!) återstod av matchen.
A t t Byron Ritchie, MODO Hockeys mål- och poängkung så här långt i höst, har gjort poäng i sju matcher i rad.
MODO Hockey mot Skellefteå 23 november i Fjällräven Center 19.00:
Målvakter:
30 Nicklas Dahlberg, 32 Tuomas Tarkki.
Backar:
55 Ole-Kristian Tollefsen, Mattias Timander
5 Hans Jonsson, 8 Charlie Cook
12 Daniel Josefsson, 2 Jens Westin
18 Per Hållberg, 47 Alexander Bonsaksen.
Forwards:
6 Magnus Häggström, 39 Per Svartvadet, 28 Jacob Blomqvist
49 Anton Byström, 87 Robert Rosén, 13 Niko Dimitrakos
10 Per-Åge Skröder, 24 Niklas Sundström, 44 Nicklas Danielsson
17 Morten Madsen, 93 Byron Ritchie, 26 Kristian Forsberg.
Redigerad kommentar